Katarzyna Adamska-Dutkiewicz jest kandydatką do Warszawskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego VI kadencji. Zgłoszona przez Branżową Komisję Dialogu Społecznego ds. organizacji wspierających.
Okres działalności w sektorze pozarządowym
Od 1998 roku pracuję w Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego – na stanowiskach: asystentki programowej, później jako główna księgowa, szkoleniowiec, a obecnie jako koordynatorka programów, doradczyni i wiceprezeska.
Od 2001 roku należę do Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP, od roku 2018 do Towarzystwa Inicjatyw Twórczych ę (obecnie jestem członkinią Komisji Rewizyjnej w Towarzystwie) i od 2019 roku do Stowarzyszenie Dialog Społeczny.
Od 2017 roku działam w DKDS Praga Północ – od 2020 roku jestem jego przewodniczącą.
Doświadczenia pracy/pracy społecznej/wolontariatu w organizacji pozarządowej i stopnia znajomości III sektora
Od 2000 roku pracuję bezpośrednio z organizacjami pozarządowymi jako szkoleniowiec i doradczyni. Znam organizacje w Warszawie od strony ich struktur pozyskiwania i rozliczania środków finansowych, orientuję się w temacie ekonomii społecznej realizowanej na Mazowszu, znam potrzeby organizacji pozarządowych z całego kraju dzięki pracy z nimi w ramach realizowanych zawodowo zadań.
Jestem odpowiedzialna za merytoryczną stronę projektu realizowanego od 2001 roku „Zarządzanie finansami w organizacjach pozarządowych – Fimango”. W ramach obecnej edycji tego projektu prowadzę poradnictwo i szkolenia z zakresu finansów i księgowości. Jestem mentorką grupy ponad 40 przedstawicieli NGO zrzeszonych w Sieci Doradców Lokalnych.
Rozliczałam projekty finansowane ze środków unijnych i bezzwrotnej pomocy zagranicznej oraz źródeł krajowych i zagranicznych. Uczestniczyłam w planowaniu zasad wewnętrznego rozliczania w dwóch partnerstwach EQUAL. Nadzorowałam m.in. rozliczenia projektów finansowane ze środków POKL. Jestem przedstawicielką FRSO w partnerstwach m.in. projekcie SCWO realizowanym w m.st. Warszawa. Ponadto współpracuję przy realizacji partnerskich projektów OWES, które realizujemy na Mazowszu od kilku lat.
Posiadam kilkuletnie doświadczenie związane z zarządzaniem małym zespołem projektowym i księgowo-finansowym. Potrafię łączyć czynności wynikające z podstawowego zakresu obowiązków z udziałem w sferze merytorycznej projektów.
W 2002 roku ukończyłam z wynikiem bardzo dobrym kurs dla Głównych Księgowych prowadzony przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. W 2001 roku ukończyłam IX Szkołę Liderów Społecznych i Politycznych, w ramach której uczestniczyłam w kompleksowych szkoleniach z zakresu: planowania i realizacji projektu, przywództwa, pracy z zespołem, komunikacji interpersonalnej.
Prowadziłam zajęcia z tematów „Zarządzanie finansami dla niefinansistów” i „Działalność gospodarcza jako sposób rozwoju potencjału finansowego organizacji” w projekcie „Planowanie rozwoju finansowego dla organizacji pozarządowych” realizowanego przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. W 2020 roku zaproszono mnie jako ekspertkę do zespołu 2do2 - Aplikacji do prowadzenia i rozliczania projektów. Od kilku lat prowadzę szkolenie z tematyki rozliczania i odzyskiwania podatku VAT od bezzwrotnej pomocy zagranicznej dla odbiorców programów Równać Szanse i Seniorzy w Akcji.
Pełniłam społeczne funkcje w Stowarzyszeniu Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP, w 2019 roku byłam przedstawicielką organizacji pozarządowych w komisji budżetu partycypacyjnego na Pradze Północ w Warszawie. Napisałam publikacje branżowe “Audyt w organizacjach pozarządowych” i „Podstawy księgowości w organizacji pozarządowej”, „Finanse w organizacjach pozarządowych - planowanie i rozliczanie”. W 2010 w ramach programu edukacyjnego „Ekonomia Robinsona" współopracowałam przewodnik o finansach dla młodzieży usamodzielniającej się z instytucji opieki zastępczej. W 2013 roku współtworzyłam publikację „Drogowskaz dla ngo” dla Fundacji dla Polski i Funduszu PAFPIO, realizujących projekt Akademia zarządzania finansami NGO. Ukończyłam V edycję kursu „Promengo” adresowanego do kadry menedżerskiej trzeciego sektora.
Jakie działania/aktywności chciałaby/chciałby Pani/Pan podjąć będąc w Warszawskiej Radzie Działalności Pożytku Publicznego?
Jako reprezentantka organizacji wspierających deklaruję współpracę ze środowiskiem podmiotów infrastrukturalnych działających w Warszawie, przedstawianie i dbanie o interesy organizacji pozarządowych m.in. w zakresie ich funkcjonowania, rozwoju i sprawnego rozliczania otrzymanych środków.
Na bieżąco, dzięki pracy jaką wykonuję mogę sprawozdawać tematy z jakimi zmagają się organizacje w Warszawie, a w szczególności do 2024 jako przewodnicząca DKDS Praga Północ będę mogła prezentować informacje o wyzwaniach z jakimi mierzą się organizacje po prawej stronie Wisły.
Istotnym zagadnieniem jest dla mnie pokazanie roli BKDS-ów i DKDS-ów oraz WRDPP. Chciałabym zwiększyć rozpoznawalność tych struktur w warszawskim III sektorze. Jestem otwarta na nowe zagadnienia i współpracę z innymi przedstawicielkami i przedstawicielami WRDPP. Noty biograficzne zostały przygotowane przez osoby kandydujące. Urząd m.st. Warszawy nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Jak głosować?
Do 9 października 2023 roku trwa głosowanie w wyborach na przedstawicieli organizacji pozarządowych w Warszawskiej Radzie Działalności Pożytku Publicznego. Każda organizacja pozarządowa działająca na terenie Warszawy może oddać głos na nie więcej niż 12 osób spośród 14 zgłoszonych osób.
Źródło: Urząd m.st. Warszawy
Skorzystaj ze Stołecznego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych
(22) 828 91 23