Identyfikacja wizualna organizacji w Canva Pro dla NGO – spójne i profesjonalne multimedia [film]
Identyfikacja wizualna marki to nie tylko logo. Identyfikacja wizualna jest graficznym odzwierciedleniem wizji i wartości marki – organizacji społecznej, produktu czy projektu. Pokazuje tożsamość – jak jest dana organizacja i co ją wyróżnia? Spójna identyfikacja buduje rozpoznawalność i utrwala wizerunek w świadomości odbiorców. Z tego tutoriala dowiesz się, jak sprawnie tworzyć materiały zgodne z identyfikacją wizualną marki w Canva PRO.
Programu Canva chyba nikomu nie trzeba dziś przedstawiać. Dzięki niemu nawet graficzny laik może szybko, łatwo i (w znacznej mierze) za darmo tworzyć estetyczne projekty: posty i relacje do social mediów, filmy, prezentacje, projekty plakatów i ulotek. Ale czy wiesz, że Canva to także narzędzie, z którym możesz w prosty sposób zadbać o spójność Twojej marki?
Canva Pro za darmo dla NGO
Canva do narzędzie, które pomaga w codziennej pracy bardzo wielu organizacjom społecznym. W wersji płatnej (Canva Pro i Canva Firma) oferuje szereg funkcji, które w znaczący sposób usprawniają działania z grafikami i filmami. Wśród nich warto wyliczyć m.in.:
- możliwość zmiany rozmiarów grafik,
- blokowanie elementów,
- animacje,
- możliwość usuwania tła,
- współpracę z zespołem
- i moduł „Identyfikacja marki”.
Na szczęście Canva Pro jest dostępna za darmo dla organizacji non-profit. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak wygląda oferta Canva Pro dla NGO i jak z niej skorzystać? Przeczytaj artykuł Macieja Świerżewskiego: Canva PRO za darmo dla NGO – projektuj grafiki szybciej i sprawniej lub aplikuj od razu do programu Canva dla organizacji non-profit, wypełniając formularz.
Identyfikacja wizualna, czyli styl marki organizacji pozarządowej
W poniższym tutorialu przeprowadzam Cię krok po kroku przez proces wgrywania identyfikacji wizualnej do Canvy Pro dla organizacji non profit i korzystania z niej przy tworzeniu multimediów. Zanim jednak przejdziemy do praktyki, przypomnijmy sobie, co składa się na identyfikację marki i dlaczego jest ona tak ważna.
Podstawowe elementy identyfikacji wizualnej to:
- logo
- paleta kolorów marki i paleta kolorów submarek (np. projektów)
- fonty
- motyw przewodni, styl graficzny
- szablony: stopka e-mail, papier firmowy, prezentacja, posty w mediach społecznościowych
Identyfikacja wizualna to swego rodzaju styl marki. Styl ten ma nieodzowne znaczenie dla budowania wizerunku organizacji. Estetyczny, spójny i konsekwentny przekaz wizualny wyróżnia organizację, projekty czy produkt na dla innych.
Ponadto system identyfikacji wizualnej ułatwia komunikację ze społecznością: beneficjentami działań, klientami, darczyńcami, wolontariuszami czy partnerami. Odpowiednie wykorzystywanie logotypów, palety kolorów, fontów i motywów przewodnich zakorzenia markę w świadomości odbiorców, zmniejsza ryzyko rozmycia się przekazu i buduje zaufanie.
Spis treści: identyfikacja wizualna NGO w Canva Pro
- 00:11 Dlaczego identyfikacja wizualna jest tak ważna i co ma wspólnego z tabletkami do zmywarki?
- 02:15 Jak wgrać identyfikację marki organizacji do Canva Pro?
- 05:04 Jak przygotować spójną paletę barw - dodatkowe narzędzie Coolors.co
- 08:42 Tworzenie spójnych grafik z wykorzystaniem identyfikacji marki w Canva Pro?
- 11:10 Jak tworzyć i udostępniać szablony projektów graficznych innym osobom z zespołu?
- 13:41 Identyfikacja wizualna organizacji w Canva Pro dla NGO - podsumowanie
Przeczytaj także:
- 💬 Komunikator Slack – pięć rad, które usprawnią pracę twojego zespołu
- 📅 Strony do rezerwowania spotkań w Google Workspace dla NGO – zapanuj nad kalendarzem
- 🗂 Google Workspace dla NGO i edukacji – wersje darmowe i płatne
- 🤙 Jitsi Meet – bezpłatna i w pełni funkcjonalna alternatywa dla Google Meet, Zoom i Microsoft Teams
- ✉️ Jak uporządkować swoją pocztę e-mail? Wypróbuj Spark! [film]
- 🎨 Canva Pro dla organizacji non-profit – projektuj grafiki szybciej i sprawniej
Interesujesz się nowymi technologiami i chcesz w oparciu o nie rozwijać swoją organizację? Zajrzyj również na blog Sektora 3.0 i dołącz do naszego newslettera, by nie przegapić kolejnych przydatnych tekstów. Zapraszamy!
Źródło: Sektor 3.0