InstaKaruzele: jak tworzyć angażujące treści na Instagramie? [film]
Instagram nieustannie się rozwija i proponuje swoim użytkownikom nowe funkcje oraz formaty. Karuzela, czyli zestaw połączonych ze sobą zdjęć lub filmów, to jeden z najbardziej efektownych i efektywnych rodzajów postów na popularnym Insta. Jeśli celem Twojej organizacji jest edukacja w social mediach, warto poświęcić karuzeli więcej uwagi. Oto garść praktycznych porad i inspiracji.
Dlaczego karuzela na Instagramie?
Instagram zmienił się w ostatnich latach z platformy do publikowania zdjęć z filtrem w prawdziwy multimedialny kombajn. Formaty i sposoby prezentowania treści mnożą się każdego dnia. Główna bohaterka naszego materiału, karuzela, czyli zestaw połączonych ze sobą zdjęć lub filmów, to świetny sposób na atrakcyjne opakowanie dużej ilości informacji. Możliwości jest bardzo wiele:
- poradniki,
- przewodniki krok po kroku,
- różne perspektywy i zbliżenia produktu,
- transformacje przed i po,
to tylko kilka z pomysłów na angażujące treści w formie karuzel.
Za używaniem karuzeli na Insta przemawiają również dane. Dowiódł tego m.in. zespół social media Hootsuite. Okazało się, że karuzele, które publikują, mają prawie półtora raza większy zasięg i ponad trzy razy większe zaangażowanie niż inne posty na ich Instagramie. Do podobnych wniosków doszedł socialInsider. Wskazał, że karuzele z dziesięcioma slajdami (szczególnie te złożone ze zdjęć i filmów) osiągają najlepsze wyniki, jeśli chodzi o zaangażowanie.
Jak zrobić karuzelę na Instagramie?
Karuzela to format, który możesz poskładać z grafik, filmów i mieszanki multimediów. Proporcje slajdów są dowolne. Możesz stosować piony, poziomy i kwadraty. Pamiętaj jednak, że pierwszy dodany slajd, określi proporcje wszystkich kolejnych. Po publikacji karuzeli Instagram nie daje możliwości zmiany kolejności kafelków, ale jeśli zajdzie taka potrzeba, możesz usunąć jeden z nich.
Jakie elementy i taktyki mogą sprawić, że twoje karuzele będą angażujące i skuteczne? Postaw na: przekonującą okładkę, zawiązanie akcji, punkt kulminacyjny i nie zapomnij zakończyć zawołaniem do działania, czyli call to action (CTA). Skoro daliśmy użytkownikowi lub użytkowniczce ciekawe treści, więc niech teraz coś z tym zrobi. A co powinno znaleźć się na ostatnim slajdzie karuzeli? Możesz np. zachęcić odbiorców do: polubienia, skomentowania, podania dalej lub zapisania materiału na później.
A jak to wszystko zaprojektować? W skomplikowanych kreacjach z pewnością przyda się pomoc grafika lub graficzki, ale nie jest ona niezbędna. Z pomocą przychodzą narzędzia do grafiki rastrowej, takie jak popularna Canva, Unfold, Mojo czy Photopea. Wśród szablonów znajdziesz gotowe przykłady spójnych, połączonych ze sobą slajdów, gotowych do wykorzystania w Twojej organizacji.
Więcej wskazówek i przykładów nt. InstaKaruzel znajdziesz w wideo-tutorialu poniżej.
Karuzele na Instagramie – podsumowanie
Mamy nadzieję, że dzięki naszym radom tworzenie ciekawych, pouczających i zabawnych karuzel na IG będzie dla Ciebie dużo łatwiejsze. Trzymamy kciuki za nowe treści. Powodzenia!
Przeczytaj także:
Interesujesz się nowymi technologiami i chcesz w oparciu o nie rozwijać swoją organizację? Zajrzyj również na blog Sektora 3.0 i dołącz do naszego newslettera, by nie przegapić kolejnych przydatnych tekstów. Zapraszamy!
Źródło: Sektor 3.0