10 stron internetowych polskich organizacji, z których warto uczyć się, jak angażować
Strona internetowa organizacja dawno przestała być tylko statyczną wizytówką, zawierającą jedynie adres i sprawozdania roczne. Dla wielu organizacji staje się ważnym narzędziem komunikacji i fundraisingu, pokazując ich misję oraz działania, zachęcając do zaangażowania osobistego lub finansowego. Przeanalizowałam 10 stron polskich organizacji, które robią to dobrze, ładnie oraz skutecznie i mogą stać się inspiracją dla innych.
Fundacja Św. Mikołaja
www.mikolaj.org.pl – Od 1998 roku pomagamy dzieciom w potrzebie.
Widać, że jest to strona nowa, zrobiona w nowoczesnym stylu, w biało-czerwonej kolorystyce, dużą rolę grają elementy wizualne, zwłaszcza zdjęcia na sliderach, które ładnie ilustrują misję fundacji. Warto zwrócić szczególną uwagę na fundraisingową funkcję strony, gdyż po wejściu na witrynę widzimy od razu:
- czerwony napis „Wpłać darowiznę” na pasku menu, prowadzący do Niezapominajki, czyli charytatywnej subskrypcji,
- duży czerwony baner z numerem KRS i numerem konta oraz hasłem „Chcę pomóc”
- czerwony pasek z ruchomym napisem „Przekaż 1%”, odsyłający do darmowego programu do rozliczania PIT-ów
- slider – większość zdjęć i historii ma wydźwięk fundraisingowy
- podstrona przedstawiająca partnerów biznesowych i sposoby, w jaki wspierają fundację
Z różnych miejsc na stronie możemy przejść do Niezapominajki, czyli mechanizmu wpłat jednorazowych i cyklicznych (Klub Świętego Mikołaja), która zasugeruje nam darowiznę w wysokości: 19 PLN, 100 PLN, 49 PLN lub inną, wybraną przez nas kwotę.
Kliknięcie „Pomóż” na pasku menu otwiera przed nami 13 możliwości zaangażowania w działania fundacji – od zostania fundatorem Instytutu Kultury czy ufundowanie dedykowanego stypendium, przez zaproszenie Św. Mikołaja na swój ślub, do zorganizowania zbiórki charytatywnej i zostania wolontariuszem. Szkoda, że nie działa link do zakupu książki „Mama w pracy”, z której dochód również zasila konto fundacji. Doceniam też wtyczkę Messengera, który proponuje rozmowę ze Świętym Mikołajem, aczkolwiek jeszcze nie skorzystałam z tej okazji.
„A gdyby tak zamiast pisać listy do Świętego Mikołaja, zacząć dostawać wiadomości od niego?” To opcja zapisu do newslettera, czyli na dobre wiadomości.
Źródła przychodów 2018 – 3 404 105,45 PLN
- otrzymane darowizny: 2 424 806,81 PLN
- dotacje pochodzące ze środków publicznych: 351 913,00 PLN
- 1 procent podatku: 425 703,08 PLN
- działalność odpłatna: 201 682,56 PLN
Fundacja Rak’n’roll
www.raknroll.pl – Rollujemy raka! Zmieniamy schemat myślenia o chorobie nowotworowej. Działamy na rzecz jakości życia chorych na raka.
Strona jest zrobiona bardzo nowocześnie, dopracowana wizualnie, wykorzystuje zdjęcia prawdziwych podopiecznych fundacji, szczególną uwagę zwraca krótkie i zrozumiałe menu. Po wejściu na stronę główną, od razu rzucają się w oczy przyciski, które pozwolą nam oddać włosy lub wpłacić darowiznę.
Czerwony przycisk „Wpłać” kieruje do formularza online do wpłat jednorazowych (przelewem lub kartą), cyklicznych (kartą) oraz wpłat przy użyciu PayU. Sugerowane kwoty 10 PLN, 20 PLN, 50 PLN, 100 PLN oraz oczywiście inna, wybrana przez nas kwota. Istnieje także możliwość wsparcia konkretnego projektu fundacji.
Z kolei „Chcę pomóc” w menu sugeruje nam 10 różnych możliwości zaangażowania w to, co robi fundacja:
- Szczegółowe rozpisano informacje o tym, jak zrobić zbiórkę na Facebooku na rzecz fundacji oraz zbiórki do puszki, które można zorganizować np. przy okazji własnego ślubu.
- Pokazane są cztery możliwości przekazania 1 procenta podatku wraz ze spotem Fisza i Emade pt.„Niosą nas Wasze Kaeresy”. W tym miejscu znajdują się także informacje o tym, jak fundacja wykorzystała pieniądze z poprzednich wpłat jednoprocentowych.
- Istnieje możliwość wspierania fundacji poprzez zakupy w Internecie na Fani Mani oraz Zrabatowani.pl i Zaangażowani.pl, a także wystawienia przedmiotów na aukcjach na Allegro charytatywni.
- Można zostać wolontariuszem lub wolontariuszką.
- Znaną akcją fundacji jest także akcja „Daj włos”, zachęcająca do przekazywania ścinanych włosów na peruki dla pacjentów onkologicznych. Znajdziemy tu informacje i o niej.
Z ciekawością będę obserwować, jak rozwinie się kampania Rak’n’Roll Music, w której przy okazji organizowania zbiórki można nagrać własny utwór muzyczny i znaleźć się w Rak’n’Roll Music Hall of Fame.
Fundacja Rak’n’Roll jest też jedną z organizacji zaproszonych do współpracy przez platformę finansową Revolut, której klienci będą mogli wspierać działania organizacji przez funkcję Donations.
Ciekawie wygląda również oferta dla firm komercyjnych, które mogą zostać partnerami fundacji w ramach długofalowych projektów, kupując produkty lub szkolenia, angażując się w wolontariat pracowniczy lub organizując „Dzień na U”, czyli dzień na badania profilaktyczne dla swoich pracowników.
Na stronie możemy oczywiście również zapisać się do newslettera i otrzymywać bieżące informacje o działaniach fundacji.
Źródła przychodów 2018 – 5 169 463,72 PLN
- Darowizny od osób prawnych: 570 044,05 PLN
- Darowizny od osób fizycznych: 3 288 033,89 PLN
- Wpłaty z 1% podatku dochodowego: 1 086 886,99 PLN
- Zbiórki: 17 658,24 PLN
- Inne źródła: 206 840,55 PLN
Stowarzyszenie Otwarte Klatki
www.otwarteklatki.pl – Twórz z nami świat wolny od cierpienia zwierząt.
Strona ma nietypową, ciemną kolorystykę, ale nie przeszkadza to w odbiorze treści. Nawigacja jest intuicyjna, zdjęcia, choć czasem drastyczne, służą wizualizacji trudnej sytuacji, w jakiej znajdują się zwierzęta hodowlane.
W menu głównym na czarnym tle strony wyróżnia się czerwony napis z serduszkiem „Przekaż darowiznę” oraz pomarańczowy znaczek z 1%. Darowiznę możemy wpłacić w sugerowanej wysokości 25, 50, 100, 200 PLN, jednak dopiero po wpisaniu kwoty dowiemy się, że mamy także opcję wpłat comiesięcznych przy użyciu karty kredytowej. Jeśli nasza darowizna będzie wynosiła min. 30 PLN, co miesiąc możemy dołączyć do Klubu Otwartych Klatek, a za 20 PLN miesięcznie możemy też zostać członkiem lub członkinią stowarzyszenia.
Na podstronie o 1 procencie podatku dowiemy się, jak można przekazać tę formę wsparcia (są linki zarówno do rozliczania online, jak i programu, które możemy pobrać na swój komputer).
Jeśli mamy pomysł na kampanię albo chcemy wesprzeć stowarzyszenie dużą darowizną, na stronie znajdziemy telefon i adres e-mail do konkretnej osoby, która opiekuje się tym obszarem.
Na witrynie jest także sklep. Cały dochód ze sprzedaży jest przeznaczany na działalność statutową, a kupić możemy koszulki, torby, skarpetki czy naklejki z różnymi hasłami prozwierzęcymi (moja faworytka to koszulka z napisem Tofu&Avocado&Hummus&Tempeh).
Stowarzyszenie bardzo jasno komunikuje swoje zasady współpracy z biznesem: „Współpracuje jedynie z tymi firmami spożywczymi, które swoją działalnością przyczyniają się do promowania diety wegańskiej i wegetariańskiej lub z firmami niespożywczymi, których profil działalności nie jest sprzeczny z celami statutowymi Stowarzyszenia”. Firmom proponuje możliwości zaangażowania w wolontariat pracowniczy, payroll (dobrowolne odpisy „groszowych końcówek” od pensji pracowników) czy matching funds (pomnażanie przez firmę środków pieniężnych zebranych przez pracowników).
Możemy także zostać aktywistą lub aktywistką Otwartych Klatek, wypełniając zgłoszenie dostępne na stronie poświęconej wolontariatowi.
„Trzymaj z nami rękę na pulsie i dołącz do 5225 osób, którym zależy na losie zwierząt hodowanych przemysłowo” – tak stowarzyszenie zachęca do zapisu do newslettera.
Źródła przychodów 2018 – 2 961 314,48 PL
- darowizny od osób fizycznych: 1 708 557,76 PLN
- darowizny od osób prawnych: 455 651,92 PLN
- przychody ze zbiórek publicznych: 104 926,31 PLN
- składki członkowskie: 255 223,21 PLN
- przychody działalności gospodarczej: 436.955,28 PLN
Mali bracia Ubogich
www.malibracia.org.pl – Przyjaciele osób starszych.
Strona bardzo dobrze wykorzystuje fotografie osób starszych oraz infografiki pokazujące rezultaty działań organizacji. W górnym prawym rogu od razu widzimy numer KRS i znaczek 1%, co może sugerować, że jest to istotne źródło przychodu dla organizacji. W Menu znajdziemy opcję „Wpłacam i pomagam”, przenoszącą nas do kolejnych fundraisingowych podstron i zachęcającą do:
- wsparcia regularnego – sugerowane kwoty to 32, 64 i 100 PLN, cykliczny przelew lub zlecenie stałe to także możliwość dołączenia do Klubu Przyjaciół Osób Starszych (wyjątkowy upominek powitalny, cykliczny biuletyn oraz prezent-niespodzianka na podsumowanie roku kalendarz, możemy przeczytać, co wchodzi w skład wsparcia, które zapewnia seniorowi wolontariusz)
- podjęcia współpracy jako firma obejmuje m.in. wolontariat pracowniczy, payroll, marketing zaangażowany społecznie, możemy też przeczytać o firmach, z którymi organizacja już współpracuje
- przekazania 1 procenta podatku, w tym także pobrania programu do rozliczania podatku
- uwzględnienia organizacji w testamencie – można pobrać broszurę wyjaśniającą, jak to zrobić z zachowaniem wymogów prawa spadkowego, jest też kontakt do konkretnej osoby, która odpowie na ewentualne pytania.
Jeśli klikniemy w baner „Podaruj choć jeden dzień wakacji” na stronie głównej, znajdziemy się na stronie kampanii, gdzie możemy za 50 PLN ufundować jeden dzień wakacji dla seniora. Wśród informacji posłuchamy m.in. relacji audio 92-letniej podopiecznej stowarzyszenia z wyjazdu w ubiegłym roku, a także obejrzymy film nawiązujący do kwarantanny, która dla starszych osób trwa nadal.
Trochę żałuję, że trudno znaleźć na stronie link do świetnej kampanii „Podaruj Wigilię”, którą oceniałam m.in. w konkursie efektywnej komunikacji Effie, ale mam nadzieję, że wróci on przed Świętami.
Źródła przychodów 2018 – 3 175 092,27 PLN
- darowizny od osób fizycznych i prawnych: 2 614 314,38 PLN
- przychody ze środków publicznych: 221 876,70 PLN
- granty: 107 868,65 PLN
- przychody z 1%: 224 576 , 54 PLN
- składki członkowskie: 600 PLN
- działalność statutowa odpłatna: 6856 PLN
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
www.siecobywatelska.pl – Jawność chroni.
Blokowa konstrukcja strony głównej jest przejrzysta i pozwala szybko znaleźć interesujący nas dział. Ciekawym zabiegiem jest pozostawienie w górnym menu jedynie dwóch opcji: „Wspieraj nas” i „Sklep”. Wsparcie organizacji to kilka możliwości, przedstawionych w zależności od czasu, którym dysponujemy: 5 minut, 15 minut, 2 godziny lub więcej.
- szybkie wsparcie finansowe (sugerowane kwoty 25,45,75 i 100 PLN) – możliwość przekazania bezpośrednio ze strony, pobranie przekazu pocztowego lub numer konta do przelewu, wsparcie regularne możliwe przy użyciu PayPala, można też zobaczyć pasek pokazujący, ile z potrzebnych miesięcznie 70 tysięcy udało się już pozyskać
- wsparcie przez platformę Benevity dla zarejestrowanych pracowników korporacji
- wspieranie w ramach FaniMani.pl przy robieniu zakupów internetowych
- możliwość podzielenia się treściami publikowanymi przez organizację w mediach społecznościowych
- podpisanie petycji
- Sprawdzić, czy w BIP-ie wybranej przez nas instytucji zamieszczono rejestr zawieranych przez nią umów. Chodzi o umowy zlecenia, na wykonanie dzieła czy usługi.
- Sprawdzić, jak działa państwo na stronie Sprawdzamy jak jest – portal daje możliwość oglądania i sprawdzania danych z prawdziwych dokumentów z instytucji publicznych
Jeśli zaś chcemy poświęcić organizacji 2 godziny, ta proponuje:
- napisanie o swoich doświadczeniach w pozyskiwaniu informacji publicznych
- zaoferowanie swoich umiejętności
- zrobienie wywiadu wśród swoich znajomych
- tworzenie i rozwijanie oprogramowania
Jeśli mamy jeszcze więcej czasu, możemy zostać członkiem/członkinią lub wolontariuszem/wolontariuszką Watchdoga.
W sklepie kupimy różne gadżety, z których dochód przeznaczony na działalność organizacji. Na stronie łatwo znajdziemy też informację o możliwości przekazania 1 procenta podatku (wraz z informacją, na co przeznaczane są te pieniądze) oraz zachętę do zrobienia zapisu w testamencie, który zasili kapitał żelazny organizacji.
Warto zauważyć, że wszystkie sprawozdania i raporty roczne są zamieszczone w różnych formatach, ułatwiających korzystanie ze znajdujących się w nich danych. Organizacja proponuje nam także zapis do newslettera.
Źródła przychodów 2018 – 1 032 314,64 PLN
- składki brutto określone statutem: 9 330,99 PLN
- wpłaty z 1% podatku: 359 693,08 PLN
- dotacje/dofinansowanie: 322 062,47 PLN
- darowizny od osób fizycznych: 148 007,57 PLN
- darowizny od osób prawnych: 116 883,16 PLN
- darowizny rzeczowe: 5 043,95 PLN
- zbiórki publiczne: 53,00 PLN
- sprzedaż towaru: 6 885,90 PLN
- sprzedaż usług 64: 354,52 PLN
Fundacja Ocalenie
www.ocalenie.org.pl – Pomagamy uchodźcom i imigrantom w Polsce.
Strona główna utrzymana jest w stonowanej kolorystyce zielonej sepii, informacje dla cudzoziemców, dostępne w kilku językach, zachowują kolorystykę bordową. W menu głównym bez problemu zauważymy wyróżnioną opcję „Wpłać”, która pozwala na:
- wpłatę jednorazową, sugerowane kwoty 35 PLN (interwencyjny nocleg dla jednego uchodźcy), 65 PLN (pomoc żywnościowa podczas pandemii), 98 PLN (godzina psychoterapii dla osoby z traumą wojenną), darowizna może być także przekazana na konkretny projekt
- wsparcie cykliczne poprzez PayU lub ustawienie zlecenia stałego
Z kolei link „Włącz się” pozwoli nam na:
- wsparcie rodzin uchodźczych poprzez m.in. przekazywanie darowizn, link przeniesie nas na stronę Witaj w domu, gdzie znajdziemy opisy konkretnych rodzin wraz z informacją ilu darczyńców już wsparło zbiórki i jakiej kwoty jeszcze brakuje
- wynajem mieszkań i pokoi cudzoziemcom i cudzoziemkom
- wolontariat – np. bycie tutorem lub tutorką dzieci migranckich i uchodźczych
- pomoc rzeczową – konkretne rzeczy zbiera i przechowuje magazyn
Żeby być na bieżąco z działaniami fundacji, możemy zapisać się do newslettera.
Źródła przychodów 2018 – 1 749 936,95 PLN
- darowizny od osób i instytucji prywatnych: 778 610,70 PLN
- dotacje ze środków samorządowych: 295 108,10 PLN
- inne dotacje (w tym: fundacje, ONZ i placówki dyplomatyczne): 238 459,47 PLN
- odpłatna działalność pożytku publicznego: 188 621,34 PLN
- środki z budżetu państwa: 168 262,94 PLN
- środki z 1% podatku: 49 991,77 PLN
- współfinansowanie ze środków Unii Europejskiej: 30 882,63 PLN
- inne przychody (w tym dochody z lokat): 781,11 PLN
Polska Akcja Humanitarna
www.pah.org.pl – Niesiemy pomoc cierpiącym w wyniku konfliktów zbrojnych i katastrof naturalnych. działamy z poszanowaniem zasad humanitaryzmu, bezstronności, neutralności i niezależności. Naszą misją jest uczynić świat lepszym przez zmniejszanie cierpienia i niesienie wartości humanitarnych.
Strona PAH jest przejrzysta i dobrze zaprojektowana. Slidery na stronie głównej mają funkcję fundraisingową, kolorystyka jest spójna, a zdjęcia dobrej jakości. W dużym, niebieskim menu wyróżnia się czerwony przycisk „Wpłać”, który kieruje nas do podstrony fundraisingowej, gdzie znajdziemy:
- duże kolorowe zdjęcia obrazujące poszczególne projekty PAH, każdy z nich po rozwinięciu pozwala na wpisanie kwoty darowizny jednorazowej lub cyklicznej, sugerowane kwoty 50, 100, 200 PLN
- numery kont bankowych – każdy w innym kolorze: wpłaty na cele statutowe, Klub PAH SOS, Program Pajacyk, wpłaty od szkół, w złotówkach, euro czy funtach
- informacje o możliwości przekazania 1 procenta podatku
- ofertę dla partnerów biznesowych obejmującą m.in. partnerstwo strategiczne, kartki świąteczne, klub PAH SOS biznes, produkty i programy lojalnościowe, darowizny pieniężne lub usługi, zaangażowanie pracowników; w tamtym miejscu brakuje mi trochę kontaktu do indywidualnej osoby, która jest odpowiedzialna za współpracę z biznesem
- informację, jak można zapisać spadek na rzecz PAH
- informacje o benefitach z tytułu przynależności do Klubu PAH SOS, dostępnego dla osób miesięcznie wspierających kwotą min. 30 PLN i firm wspierających organizację kwotą min. 100 PLN
- informację o pierwszym w Polsce rozwiązaniu polegającym na wpłacie darowizny poprzez bankomat sieci Euronet
- sprawozdania i raporty roczne zebrane w dziale „Nasza wiarygodność” (szkoda, że często tylko skany, a nie przeszukiwalne dokumenty PDF).
Z kolei opcja „Zaangażuj się” w menu głównym pozwoli nam wybrać odpowiednią dla siebie ścieżkę pomagania. PAH proponuje tu aktywności dla dla szkół, biznesu lub dla każdego.
- Ścieżka dla każdego to np. zorganizowanie zbiórki pieniędzy, założenie zbiórki na Facebooku, biegi charytatywne, informacje gdzie można spotkać przedstawicieli i przedstawicielki PAH oraz jak zaangażować się w wolontariat
- Ścieżka dla szkół to informacje o edukacyjnych programach PAH, materiały do pobrania i gadżety, które można zamówić do dystrybucji na terenie szkoły
- Ścieżką dla biznesu – wracamy do propozycji zaangażowania się firm.
Warto wspomnieć, że w dostępnym na oddzielnej stronie sklepie Przyjaciół Polskiej Akcji Humanitarnej, możemy kupić biżuterię, odzież czy publikacje poświęcone pomocy humanitarnej. Na stronie głównej możemy też zapisać się do newslettera organizacji.
Źródła przychodów 2018 – 82 848 682 PLN
- ambasady obcych rządów: 13 935 96 PLN
- darowizny rzeczowe: 31 539 700,56 PLN
- darowizny usług: - 14 246, 26 PLN
- dotacje od instytucji państwowych polskich: 3 615 750,99 PLN
- dotacje od instytucji samorządowych polskich: 115 258,12 PLN
- NGO zagraniczne: 4 209 288,21 PLN
- organizacja rządowa zagraniczna: 6 048 508,30 PLN
- organizacje EU: 9 434 201,31 PLN
- organizacje międzyrządowe: 272 179, 68 PLN
- organizacje UN: 9 501 418,25 PLN
- wpłaty 1%: 1 506 059, 71 PLN
- wpłaty od osób prywatnych i prawnych: 14 268 872,39 PLN
- zagraniczne agencje rządowe: 1 924 389,48 PLN
Amnesty International Polska
www.amnesty.org.pl – Niesprawiedliwość na świecie traktujemy osobiście!
Strona Amnesty została zaprojektowana w kontrastowych kolorach (czarnym i żółtym), wita nas mapą z zaznaczonymi miejscami, w których łamane są prawa człowieka. Ma czytelne menu, w którym wyróżnia się opcja „Wspieraj”, prowadząca do:
- możliwości wsparcia cykliczną darowizną, sugerowane kwoty 25, 40 i 70 PLN
- informacji, jak działa ruch i na co wykorzystywane są zgromadzone środki
- możliwości przekazania jednorazowej darowizny pieniężnej
- informacji, jak przekazać 1 procent podatku, na co będzie przeznaczony, jak wypełnić PIT online lub pobrać odpowiedni program, jest też napisana odręcznym pismem prośba dyrektorki AI
- możliwości kupna znaczków na listy pisane w obronie konkretnych więźniów sumienia
Możemy zaangażować się w działania ruchu bardziej osobiście poprzez:
- podpisanie petycji w sprawie bieżących naruszeń praw człowieka
- zapisanie się do stowarzyszenia i dołączenie do grona obrońców praw człowieka na świecie, także poprzez grupę lokalną w Polsce
- jeśli biegamy maratony – wybranie ścieżki charytatywnej przy rejestracji, możemy zorganizować wtedy zbiórkę pieniędzy na rzecz Amnesty
- dołączenie do sieci Pilnych Akcji, żeby na bieżąco otrzymywać informacje o naruszeniach praw konkretnych osób na całym świecie
- zostanie fundraiserem/fundraiserką, którzy pracują na ulicach, zbierając podpisy osób chcących uruchomić polecenie zapłaty na rzecz organizacji
- działania w social mediach
Zapisując się do newslettera, otrzymamy link do pobrania publikacji „Wierzymy w wolność”, czyli zbioru opowiadań o prawach człowieka, który powstały z okazji 30-lecia Amnesty International w Polsce. Amnesty International ma charakter ruchu aktywistycznego. Jej strona internetowa jest świetnym przykładem różnorodnych możliwości włączenia się w działania organizacji.
Źródła przychodów 2018 – 4 305 952,72 PLN
- darowizny od osób fizycznych: 100 956,51 PLN
- dotacje od instytucji pozarządowych: 817 941,82 PLN
- dotacje pochodzące od instytucji rządowych i KE: 450 731,10
- zbiórki publiczne: 188 621,34 PLN
- składki członkowskie: 2 755 226,00 PLN
- środki z 1% podatku: 122 933,25 PLN
WWF
www.wwf.pl – Nie ocalimy wszystkiego, co byśmy pragnęli. Ale uratujemy o wiele więcej, niż mogłoby ocaleć, gdybyśmy w ogóle nie podjęli naszych starań.
Strona główna WWF to przede wszystkim piękne zdjęcia przyrody oraz ikony ilustrujące kampanie prowadzone przez organizację. Pomarańczowy przycisk „Chcę pomóc” przenosi nas na osobną stronę fundraisingową, na której możemy:
- przekazać darowiznę, jednorazową lub comiesięczną, sugerowane kwoty to 30, 60 i 100 PLN, przy czym od 30 PLN można dołączyć do Klubu WWF. Darowiznę możemy przekazać na konkretny cel, np. morza i oceany, w każdym przypadku znajdziemy opis sytuacji, zagrożenia, działania WWF oraz informację, co my możemy w tej sprawie zrobić.
- „adoptować” zwierzę – poprzez wpłatę można wirtualnie wziąć pod opiekę np. tygrysa, rysia czy fokę szarą, można także adoptować zwierzę jako prezent dla kogoś, znajdziemy tam też wypowiedzi osób, które już zdecydowały się na taki krok
- dowiedzieć, jak przekazać organizacji swój 1 procent podatku
- poczytać informacje o tym, jak przekazać fundacji wybrany składnik majątku w testamencie, znajdziemy tam również link do kampanii Napisz testament
Inne możliwości zaangażowania się w działania na rzecz zwierząt to m.in.:
- obejrzenie serialu „Nasza planeta” na Netflixie
- informacje jak interweniować, kiedy znajdziemy ranne zwierzę
- możliwość zapisania się do newslettera
- szansa na dołączenie do grona ulicznych fundraiserów
- informacje o obszarach i możliwościach współpracy z firmami
- szansa na zbieranie funduszy w ramach inicjatywy #BiegamDobrze
- możliwość dołączenia do Błękitnego Patrolu WWF lub Strażników Rzek
- informacje, gdzie w najbliższym czasie można spotkać przedstawicieli i przedstawicielki fundacji
Strona WWF jest nie tylko ładna wizualnie, jest także doskonale przygotowana do różnych form fundraisingu online. Warto byłoby także dokładniej przedstawić strukturę i źródła przychodów organizacji.
Źródła przychodów 2018 – 28 153 027,90 PLN
- przychody ze źródeł publicznych: 4 115 782,68 PLN
- przychody ze źródeł prywatnych: 23 020 465, 53 PLN
- z innych źródeł (w tym odsetki i przychody ze sprzedaży): 1 015 736, 62 PLN
- wpłaty 1%: 1 757 531,69 PLN
Miłość nie wyklucza
www.mnw.org.pl – Chcemy, żeby wszystkie kochające się pary mogły wziąć ślub w Polsce.
Po wejściu na stronę Miłość nie wyklucza od razu widzimy, co jest misją organizacji i jakimi środkami i metodami ją realizuje. Wyróżnione „Wesprzyj nas” w menu prowadzi do informacji, o tym jak:
- ustawić stały przelew na rzecz organizacji
- przesłać darowiznę na cele statutowe przelewem tradycyjnym
- wspierać darowizną jednorazową lub cykliczną, sugerowane kwoty to 15 PLN („Tyle kosztuje wysyłka przypinek małżeńskich”), 40 PLN („Dorzucasz się do druku mini-poradnika dla młodych osób LGBT+”), 100 PLN („Pomagasz nam opłacić rachunki za prąd i internet w naszej siedzibie”)
- wyglądają źródła przychodów organizacji, jak pracuje, jak wydaje podarowane pieniądze oraz jakie są efekty jej działań
Można organizację wesprzeć także na inne sposoby:
- matronując lub patronując w serwisie Patronite.pl
- tworząc zbiórkę urodzinową na Facebooku
- przekazując 1 procent podatku
- zamawiając niebieskie przypinki „Małżeństwa dla wszystkich” i przypinając je w dniu swojego ślubu
Żeby pozostać w kontakcie z organizacją, możemy zapisać się do newslettera.
Źródła przychodów 2018 – 349 633,96 PLN
- składki członkowskie: 1.140,00
- darowizny: 140.643,26
- grant z Fundacji im. Stefana Batorego: 100.000,00
- grant z ILGA-Europe: 37.030,03
- przychody z 1% OPP: 64.820,67
- przychody z działalności gospodarczej: 6.000,00
Pokaż swoją misję i zaangażuj
Co wspólnego mają strony internetowe tych organizacji? Bardzo dobrze łączą przekaz o działaniach organizacji z możliwością zaangażowania się, czy to osobistego czy finansowego i stania się częścią rozwiązania ważnych problemów społecznych. Są przejrzyste, estetyczne graficznie, używają dobrych i sugestywnych zdjęć pasujących do misji organizacji, łatwo jest po nich nawigować.
Skuteczny fundraising nie zależy oczywiście tylko od wyglądu i funkcjonalności strony internetowej, ale z pewnością to narzędzie ułatwia podjęcie decyzji o przekazaniu wsparcia potencjalnym darczyńcom i darczynkom. Organizacje dysponują w sieci wieloma narzędziami komunikacji i angażowania, chociażby kanałami w mediach społecznościowych czy wysyłkami e-mailowymi, których strony internetowe mogą być świetnym uzupełnieniem.
Dobra strona www organizacji to podstawa efektywnej komunikacji i angażowania w sieci. Warto zatem inspirować się dobrymi przykładami i uczyć od najlepszych.
Interesujesz się nowymi technologiami i chcesz w oparciu o nie rozwijać swoją organizację? Zajrzyj również na blog Sektora 3.0 i dołącz do naszego newslettera, by nie przegapić kolejnych przydatnych tekstów. Zapraszamy! 🙂
Źródło: Sektor 3.0