Prawa człowieka w sieci – jak to się robi w Amnesty International? [film]
W jaki sposób Amnesty International Polska, stowarzyszenie broniące praw człowieka, wykorzystuje media społecznościowe w swoich działaniach? Czy kliknięcie na Facebooku może uwolnić więźnia sumienia? Czy Instastory zapobiega przemocy wobec kobiet? Sprawdźcie, jak wygląda praca zespołu komunikacji AI od kuchni.
112 tysięcy fanów na Facebooku, 29 tysięcy na Instagramie, 13 tysięcy na Twitterze, a do tego subskrypcje na YouTube’ie, rozkręcający się profil na LinkedIn i oczywiście strona internetowa. Tym wszystkim zarządza czteroosobowy zespół komunikacji w polskiej sekcji Amnesty International.
Sami tworzą treści (które często wykorzystują także inne kraje), przygotowują grafiki i analizują statystyki. Media społecznościowe służą im zarówno do:
- edukacji o prawach człowieka,
- rzecznictwa,
- jak i fundraisingu.
Zapytaliśmy Anetę Stańczak-Boużyk i Piotra Rojewskiego z teamu komunikacji, jak wygląda ich codzienna praca. Oto, czego się dowiedzieliśmy:
- 1:40 Ile osób zajmuje się komunikacją w Amnesty International Polska?
- 2:52 Jak wygląda praca AI od kuchni i jakich narzędzi używają do zarządzania social mediami?
- 5:07 Jakie social media prowadzi AI, a ile fanów mają kanały organizacji globalnie?
- 6:17 Po co organizacji media społecznościowe?
- 8:04 Jak wygląda przygotowywanie treści do social mediów?
- 9:11 Jakie formaty sprawdzają się najlepiej?
- 10:45 Czy zespół analizuje statystyki poszczególnych mediów społecznościowych?
- 11:35 Jak wygląda proporcja między zasięgiem organicznym i płatnym?
- 12:45 Czy materiały są tworzone wewnętrznie, czy we współpracy z zewnętrznymi agencjami?
- 16:40 Jak pandemia wpłynęła na komunikację Amnesty?
- 19:27 Czy social media są wykorzystywane w kampanii 1%?
- 20:33 Co AI radzi organizacjom, które zaczynają aktywność w social mediach?
- 21:05 Jak postępować z hejterami?
- 24:25 Dlaczego kampania Solidarni z Białorusią odniosła sukces?
Przeczytaj także
Interesujesz się nowymi technologiami i chcesz z ich pomocą rozwijać swoją organizację? Zajrzyj również na blog Sektor 3.0 i dołącz do naszego newslettera, by nie przegapić kolejnych przydatnych tekstów. Zapraszamy! 🙂
Źródło: Sektor 3.0