Zacznij promować swoją NGO i jej działania. Podpowiedzi znajdziesz w PORADNIK.NGO.PL
Często promocja „przydarza” nam się w organizacjach pozarządowych niejako przez przypadek, niecelowo. Lepsze to niż nic, ale nad promocją warto się pochylić. Warto przemyśleć, czym jest, do kogo ją kierujemy, co właściwie promujemy i w jaki sposób. Podpowiadamy.
Od czego zacząć myślenie o promocji Twojej fundacji lub stowarzyszenia? Po co w ogóle organizacji pozarządowej promocja? Jak ją definiujemy i co jest w niej ważne? Macie ochotę na przygodę z promocją? Skorzystajcie z materiałów PORADNIK.NGO.PL!
Promocja jest ważna
Podręcznikowo, promocja to jeden z elementów marketingu. Marketing według autora wielu publikacji Philipa Kotlera to proces społeczny i zarządczy, mający na celu rozpoznanie, pobudzanie i zaspokajanie potrzeb klientów (odbiorców). Dzięki marketingowi ludzie przy użyciu odpowiednich środków promocji dostają to, czego potrzebują, we właściwym miejscu i czasie, po odpowiedniej cenie.
To nie jest zaklinanie rzeczywistości, ale fakt. Organizacje z reguły nie przyznają się, że szukając sposobów na zwiększenie skuteczności swoich działań, spoglądają na rozwiązania biznesowe, ale i bez tego każdy z nas intuicyjnie czuje, że w dzisiejszym świecie promocja to "obowiązek".
Skoro tak, to róbmy to jak trzeba. Dowiedzmy się co tak naprawdę nazywamy promocją i jak się ona ma do działań organizacji pozarządowych. Co właściwie promujemy w NGO-sach i po co to promujemy.
zobacz koniecznie: Promocja czyli co… Definicja. Co i po co promujemy
Odbiorcy promocji
Mówiąc do wszystkich, mówimy do nikogo. Dlatego tak ważny jest wybór osób, do których będziemy kierować konkretne działania promocyjne NGO. Wybierz i poznaj odbiorców promocji. Przeczytaj: Do kogo…
Właściwy przekaz
Wybór tego, co konkretnie powiemy naszym odbiorcom i odbiorczyniom, jaką wiadomość im przekażemy, jest wyzwaniem dla osoby zajmującej się promocją. Każdy przekaz rządzi się swoimi prawami. Podobnie przekaz promocyjny. Zobacz: O czym, czyli przekaz promocyjny.
Narzędzia promocji
Kiedyś było ich niewiele, teraz mamy problem z wyborem i jest to problem nadmiaru. Poznaj dostępne dla organizacji pozarządowych narzędzia promocji i zastanów się, z których - w twoim konkretnym przypadku - najlepiej skorzystać. Przeczytaj: Jak, czyli narzędzia promocji.
Polecamy cały dział w PORADNIK.NGO.PL z NOWYMI (!) informacjami o promocji: Promocja i współpraca NGO z mediami.
Źródło: inf. własna poradnik.ngo.pl
Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
Skorzystaj ze Stołecznego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych
(22) 828 91 23