Ratunku, dzwoni dziennikarz – jak współpracować z mediami [film]
Co robić, kiedy do Waszej organizacji dzwoni dziennikarz lub dziennikarka? Przede wszystkim odebrać i ucieszyć się, bo media to szansa na dotarcie do nowych odbiorców. Sprawdź, o czym pamiętać, żeby współpraca była udana.
Obejrzyj nagranie 👇
Po pierwsze - dowiedz się podczas rozmowy, czego potrzebuje dziennikarz czy dziennikarka: czy chce nagrać krótką wypowiedź, czy zaprasza kogoś z Waszej organizacji do udziału w audycji, a może robi research i potrzebuje informacji? Ustal dokładnie, jaki temat go interesuje, jakie ma do Was pytania. Możesz też poprosić o przesłanie listy zagadnień czy mailem.
Po drugie - występujecie w mediach w imieniu organizacji. Warto więc w przygotowania włączyć zespół, nawet jeśli w studio czy przed kamerą będzie stała tylko jedna osoba. Zastanówcie się wspólnie, jak najlepiej opowiedzieć o temacie, jak odpowiadać na pytania.
Pamiętaj też o tym, żeby wpleść w wypowiedź to, na czym Wam zależy. Może chcecie przy okazji pochwalić się nowym raportem czy tym, że startujecie z warsztatami? Wykorzystajcie szansę i opowiedzcie też o tym.
I po trzecie – pokażcie efekt: nagranie czy artykuł. Wykorzystajcie social media, oznaczcie medium i dziennikarza lub dziennikarkę, dziękując za zainteresowanie i współpracę. To buduje relacje, a jednocześnie pokazuje, że bywacie w mediach!
Dofinansowano w ramach programu #SPLOTwartości. Program finansowany jest przez Unię Europejską.
Jeśli interesuje Cię temat komunikacji i promocji działań organizacji, zasubskrybuj nasz kanał.
Czytaj więcej o współpracy z mediami:
Obejrzyj nagranie webinarium “Jak trafić na pierwsze strony gazet? Relacje z mediami w NGO”
Źródło: inf. własna ngo.pl
Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.