Aby napisać dobrą ofertę na konkurs, przeczytaj uważnie ogłoszenie konkursowe [instrukcja]
Co zrobić, aby złożyć dobrą ofertę w konkursie na realizację zadań publicznych? Zacznij od dokładnego i uważnego przeczytanie całego ogłoszenia konkursowego. Znajdziesz tam wiele ważnych informacji. Zobacz naszą instrukcję, jak czytać ogłoszenie konkursowe.
Ogłoszenie konkursowe jest jednym z ważniejszych dokumentów konkursowych. Od tego, czy i w jaki sposób zostaną w nim opisane oczekiwane przez samorząd rezultaty, zależy to, co organizacja powinna lub może wpisać do swojej oferty. Podpowiadamy, na co trzeba zwrócić uwagę!
Uwaga! Warszawskie organizacje składają oferty w konkursach poprzez generator wniosków witkac.pl. W generatorze można znaleźć treść ogłoszenia konkursowego, ale jest to tylko skrót tego dokumentu. Zachęcamy, aby wejść w podany w generatorze link, odsyłający do pełnej treści ogłoszenia i zapoznać się dokładnie z całym dokumentem, a także z załącznikami do niego, m.in. protokołem oceny ofert.
Powierzenie lub wsparcie
Urząd nie określa już w ogłoszeniu, jaka jest forma realizacji zadania, może jednak premiować wkład własny finansowy i niefinansowy (czyli osobowy/rzeczowy) przy ocenie oferty.
Organizacja deklaruje w ofercie wkład własny finansowy i/lub niefinansowy (osobowy/rzeczowy). Tym samym sama decyduje, czy będzie to powierzenie czy wsparcie.
Warto pamiętać, że zadanie realizowane jako wsparcie wymaga wkładu finansowego oferenta. Może to być własny wkład finansowy lub wpłaty uczestników zadania. Dodatkowo organizacja może wnieść wkład niefinansowy.
Zadanie realizowane jako powierzenie nie wymaga wkładu finansowego oferenta. Organizacja może zadeklarować wkład niefinansowy.
W protokole oceny oferty (obowiązkowym załączniku do ogłoszenia konkursowego) można sprawdzić, czy np. wkład finansowy organizacji będzie punktowany i ile będzie za niego punktów. Jeśli są przewidziane punkty, jest to sygnał dla organizacji, że urząd będzie lepiej oceniał/punktował oferty, które będą realizowane w formie wsparcia, a nie w formie powierzenia.
Cel zadania
Urząd obowiązkowo formułuje cel zadania, a organizacja dostosowuje swoją ofertę tak, aby była ona odpowiedzią na wyznaczony w ogłoszeniu cel. Organizacja nie ma obowiązku określania w ofercie celu.
Opis zadania
Urząd opisuje wymagania stawiane oferentom w zakresie realizacji zadania. Nie posługuje się jednym schematem opisu. Zależy on od rodzaju zadania konkursowego.
Uwaga! Urząd określi tu, w miarę możliwości, wskaźniki, które należy osiągnąć w ramach realizacji zadania wraz z ich wartościami. Wskaźniki te organizacja musi uwzględnić w ofercie.
Rezultaty zadania
Urząd określa obligatoryjne lub przykładowe rezultaty zadania publicznego. Jeżeli jednak rodzaj zadania uniemożliwia ich określenie, punkt ten zostanie usunięty z ogłoszenia.
To bardzo ważny element ogłoszenia. Jeżeli urząd podał przykładowe lub koniecznie do osiągnięcia rezultaty, to organizacja powinna je uwzględnić w swojej ofercie. Nie ma konieczności wymyślania dodatkowych rezultatów, ponad te, które są wymienione w ogłoszeniu.
Jeśli organizacja ma jeszcze inne pomysły na dodatkowe rezultaty i chce je zaplanować w ofercie, może to zrobić. Trzeba jednak pamiętać, że z tych wszystkich rezultatów, które zapisze w pkt. III 5. i 6. oferty, będzie potem rozliczana i będzie musiała to podać w sprawozdaniu. To znaczy, że np. musi przewidzieć także skuteczne narzędzie pomiaru (tzw. sposób monitorowania) pokazujące, że rezultat osiągnął (lub nie) określony we wniosku wskaźnik.
CZYTAJ TAKŻE: Co to jest rezultat w projekcie i jak go opisać? >
Jak czytać ogłoszenie konkursowe [INSTRUKCJA]
Poniżej znajdziecie plik do pobrania: instrukcję - jak czytać i konsultować ogłoszenia konkursowe z podpowiedziami przygotowanymi przez ekspertki Stołecznego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych.
Źródło: inf. własna warszawa.ngo.pl
Skorzystaj ze Stołecznego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych
(22) 828 91 23