Czytając ogłoszenie konkursowe, warto zwrócić uwagę na zapisy zobowiązujące organizację do informowania o tym, że projekt, który realizuje jest współfinansowany lub finansowany przez m.st. Warszawa.
W ogłoszeniach konkursowych widnieją zapisy mówiące o tym, że organizacje, które wygrają w konkursie i otrzymają dotację, będą musiały informować o tym, że projekt, który realizują współfinansowany lub finansowany jest przez m.st. Warszawa.
Oferta organizacji, będąca odpowiedzią na ogłoszenie konkursowe, jest podstawą do zawarcia umowy na realizację zadania publicznego (oczywiście taka oferta, która zostanie rekomendowana przez komisję konkursową do finansowania lub dofinansowania). W umowie znajdą się zatem także zobowiązania do informowania i promowania. Zgodnie z jej zapisami organizacja pozarządowa deklaruje, że wszystkie materiały stworzone na potrzeby projektu – zarówno promocyjne (jak np. ulotki, plakaty czy komunikaty prasowe), jak i merytoryczne (np. publikacje czy prezentacje, listy obecności) muszą zawierać:
- odpowiednie logotypy (zgodnie z wytycznymi z rozporządzenia Prezydenta miasta)
- informację o tym, że projekt jest współfinansowany lub finansowany ze środków m.st. Warszawy.
Loga, które musimy zamieszczać na materiałach najlepiej pobrać ze strony Urzędu m.st. Warszawy (https://um.warszawa.pl/waw/markawarszawa/-/znak-promocyjny-pliki-1otwiera się w nowej karcie - dostęp 04-03-2022). Na stronie znajduje się również informacja o tym, jak powinien brzmieć dokładnie zapis o wsparciu projektu przez m.st. Warszawa.
Zapisy w ogólnym wzorze umowy brzmią [§ 7. Obowiązki uprawnienia informacyjne]:
1. Zleceniobiorca(-y) zobowiązuje(-ą) się do informowania, że zadanie jest współfinansowane/finansowane) ze środków otrzymanych od Zleceniodawcy. Informacja na ten temat powinna się znaleźć we wszystkich materiałach, publikacjach, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania publicznego.
2. Zleceniobiorca(-y) zobowiązuje(-ą) się do umieszczania logo Zleceniodawcy na wszystkich materiałach, w szczególności promocyjnych, informacyjnych, szkoleniowych i edukacyjnych, dotyczących realizowanego zadania oraz zakupionych środkach trwałych, proporcjonalnie do wielkości innych oznaczeń, w sposób zapewniający jego dobrą widoczność.
Już na etapie tworzenia oferty warto i trzeba przewidzieć także działania, które będą służyły promocji działań podejmowanych w projekcie:
- aby pozyskać uczestników i uczestniczki,
- aby poinformować o tych działaniach,
- aby poinformować o tym, co robi Wasza organizacja nie tylko w tym projekcie,
- aby poinformować o współpracy Waszej organizacji z m.st. Warszawą.
Zobacz film: Jak promować miejski projekt? [film]
Jakie są obowiązki informacyjne organizacji, która realizuje zadanie publiczne? Po co i jak promować miejski projekt? Czy urzędnik może zakwestionować projekt naszego plakatu? – o tym i wielu innych sprawach związanych z promocją projektów finansowanych przez Miasto rozmawialiśmy z Michałem Szymanderskim-Pastrykiem podczas #warszawa.ngoplLIVE. Obejrzyj nagranie!
Organizujesz wydarzenie? Skorzystaj z promocji w serwisie warszawa.ngo.pl
Jeśli Twoje stowarzyszenie lub fundacja organizuje jakieś wydarzenie dla mieszkanek i mieszkańców Warszawy (akcję, przedstawienie, warsztaty, spotkanie, zajęcia sportowe itd.) - napisz o tym w serwisie warszawa.ngo.pl. Informację wystarczy dodać poprzez formularz https://wydarzenia.ngo.pl/dodaj.
W serwisie możesz także opisać to, co wydarzyło się ciekawego w Twoim projekcie. Wystarczy się zalogować i skorzystać z formularza dostępnego na stronie: https://publicystyka.ngo.pl/dodaj
Twoja wiadomość trafi do ponad 4000 skrzynek e-mail - odbiorców naszego newslettera.
Możesz także postarać się o patronat medialny serwisu warszawa.ngo.pl. Więcej informacji >>
Źródło: inf. własna warszawa.ngo.pl
Skorzystaj ze Stołecznego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych
(22) 828 91 23