4 narzędzia sztucznej inteligencji, które pomogą w fundraisingu
Organizacje non-profit coraz częściej wykorzystują sztuczną inteligencję – do analizy danych, komunikacji z darczyńcami oraz tworzenia treści graficznych i tekstowych. Jakie konkretne narzędzia sztucznej inteligencji pomogą w fundraisingu? Tego dowiesz się z dzisiejszego artykułu.
Twórz kampanie email marketingowe z AI Email Generator od GetResponse
Nowy generator treści maili od GetResponse sprawi, że zaoszczędzisz czas przeznaczany na wymyślanie oraz tworzenie wiadomości o działaniach Twojej organizacji.
AI Email Generator, w oparciu o takie dane jak temat, odbiorca i charakter wiadomości, przygotuje maila, który poinformuje potencjalnych darczyńców o Twoich najnowszych inicjatywach. A może musisz przygotować maila powitalnego dla wolontariuszy? Wystarczy określić słowa kluczowe, a mail dosłownie napisze się sam!
Generator AI od GetResponse zaproponuje również idealną godzinę wysyłki wiadomości w oparciu o dane historyczne. Ale to nie wszystko! Narzędzie to sprzyja komfortowemu przeprowadzeniu testów A/B. Dzięki temu zwiększenie wskaźników konwersji okaże się o wiele prostsze!
Zaangażuj darczyńców z pomocą chatbota
Chatboty to narzędzie sztucznej inteligencji, które pomoże w fundraisingu. Zalety botów tekstowych są niezliczone, ponieważ mogą m.in.:
- odpowiadać na pytania 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
- prowadzić kilka rozmów w tym samym czasie
- udzielić wsparcia w procesie przekazania darowizny.
Chatboty mogą również szerzyć świadomość w wybranym przez Ciebie temacie. Znasz Walk With Yeshi? Zaimplementowany na Messengerze chatbot opowiadał o problemach Yeshi – młodej kobiety z Etiopii, która każdego dnia musi przejść wiele kilometrów po wodę. W trakcie dwuipółgodzinnej rozmowy Yeshi dzieliła się mapą oraz zdjęciami przebytej drogi, udostępniała dźwięk kroków oraz muzyki ze swojej wioski, a także przeprowadzała quiz. Za sprawą inicjatywy Lokai, przedsiębiorstwa współpracującego z licznymi organizacjami charytatywnymi, rozmówcy mogli lepiej zrozumieć trudy licznych Afrykanek związane z dostępnością do czystej wody.
Jak zatem widzisz, chatboty mają szerokie zastosowania – mogą posłużyć do storytellingu, odpowiedzieć na praktyczne pytania, ale również przeprowadzić przez proces dokonania darowizny. A jak wprowadzić chatbota do organizacji? Możesz skorzystać z dostępnych w Internecie narzędzi (np. Dialogflow, Pandorabots) bądź zatrudnić firmę, która się w tym specjalizuje.
Pozwól Microsoft Copilot wesprzeć Twoją pracę
W marcu 2023 roku Microsoft zapowiedział nową technologię – Microsoft Copilot, która w oparciu o sztuczną inteligencję wspomaga obsługę Microsoft Office. Jak dokładnie to robi?
Microsoft Copilot:
- przygotuje artykuł na zadany temat w oparciu o notatki, które zapisano w innych dokumentach Microsoft Office
- wesprze Cię w pisaniu maili w Outlooku
- przeanalizuje dane i przygotowuje ich wizualizację w Excelu.
Choć Microsoft Copilot nie jest jeszcze dostępny dla wszystkich użytkowników, możesz skorzystać z innych generatorów treści opartych na AI, takich jak ChatGPT czy Rytr. Pomogą Ci one wygenerować meta opisy, wpisy na media społecznościowe, artykuły blogowe oraz wiele innych tekstów.
Edycja zdjęć stała się prostsza za sprawą sztucznej inteligencji
Sztuczna inteligencja pomoże Ci również w tworzeniu oraz edytowaniu grafik.
AI w Photoshopie przyciągnęło uwagę wielu osób za sprawą łatwości obsługi oraz szerokich możliwości. Dostępna w wersji beta funkcja Wypełnienie generatywne pozwoli dodać brakujący element, np. puszkę, do której wolontariusz zbiera darowizny. A jeżeli masz zdjęcie ze zbiórki funduszy i potrzebujesz wyciąć z niego przechodnia – AI w Adobe Photoshop zrobi to w kilka sekund.
Podobnie działa Canva i jej opcje Magic Edit oraz Magic Eraser, które umożliwią Ci dodanie lub usunięcie elementu z fotografii. Dzięki temu przygotowanie relacji zdjęciowej z organizowanego przez Ciebie wydarzenia albo grafik promocyjnych stanie się bardziej komfortowe.
Czy to wszystkie narzędzia sztucznej inteligencji, które pomogą w fundraisingu? Oczywiście, że nie! Zachęcamy jednak, by zacząć od współpracy z tymi programami i przygotować się do zastosowania kolejnych.
Dowiedz się więcej
- Nagranie z webinaru „AI w email marketingu” z GetResponse
- Microsoft 365 dla NGO
- Przeprowadź diagnozę potrzeb cyfrowych
Działania organizacji w latach 2022-24 dofinansowane z Funduszy Norweskich w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.
Źródło: TechSoup Polska