Jak przygotować Donor Journey z wykorzystaniem e-mail marketingu?
Zapewne wiesz, że e-mail marketing ułatwia kontakt z darczyńcami. Jak jednak zabrać się za tworzenie Donor Journey? Jakie wiadomości wysyłać, aby zachęcić do darowizn? O tym opowiemy w dzisiejszym artykule.
Co to jest Donor Journey?
Donor Journey to pozyskiwanie darczyńców w celu zachęcenia ich do wsparcia organizacji non-profit. Na proces ten składa się kilka etapów, takich jak:
- budowanie świadomości na temat NGO
- zachęcenie do przekazania darowizny
- zachowanie kontaktu z darczyńcą.
Jak przygotować Donor Journey?
W pierwszej kolejności należy ocenić, kim są Twoi potencjalni darczyńcy. Zastanów się, jakie cechy wspólne ich łączą (np. wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania). Przydatne okaże się tworzenie person, czyli opisu grupy docelowej Twojej organizacji.
Następnie warto zastanowić się, jakimi metodami możesz do nich dotrzeć. Gdzie spotykają się z Twoim NGO? Czy robią to przez media społecznościowe? A może pierwszym kontaktem jest rozmowa z wolontariuszem? Donor Journey zwykle wymaga mieszania kilku technik, jednak dzisiaj skupimy się na e-mail marketingu.
Jak wygląda Donor Journey z wykorzystaniem e-mail marketingu?
Wybór systemu do e-mail marketingu dla darczyńców
Pierwszym wyzwaniem, przed którym staniesz, jest wybór technologii do tworzenia kampanii e-mail marketingowych. Warto zapoznać się z możliwościami, które dają GetResponse oraz User. Co to za rozwiązania?
GetResponse to polska platforma, dzięki której możesz poprowadzić liczne procesy marketingowe, w tym z zakresu e-mail marketingu. Co więcej, GetResponse umożliwia tworzenie stron internetowych czy kampanii w social mediach.
Z kolei User to platforma, która pozwala na koordynowanie działań marketingu wielokanałowego (omnichannel), z wykorzystaniem m.in. e-mail marketingu.
Udało Ci się wybrać system? Świetnie! To przechodzimy do następnego etapu – zbierania adresów mailowych darczyńców.
Jak pozyskać adresy mailowe potencjalnych darczyńców?
W jaki sposób pozyskać adresy mailowe? Za pomocą landing page, czyli strony, która ma jeden cel – zdobyć zapis do newslettera. Możesz to osiągnąć poprzez zaproponowanie darczyńcom dostępu do materiałów specjalnych, np. raportu.
Wielu dobroczyńców może również trafić na Twoją listę mailingową poprzez dokonanie pierwszej darowizny, do czego zachęciły ich media społecznościowe bądź wolontariusze (dlatego mówiliśmy o mieszaniu technik w Donor Journey!).
Jakie maile wysyłać do darczyńców w ramach Donor Journey?
Gdy darczyńca dokona pierwszej wpłaty na Twoją sprawę, powinien otrzymać wiadomość z podziękowaniem za okazane wsparcie. Możesz w niej również wspomnieć, w jaki sposób pieniądze zostaną wykorzystane.
Co więcej, warto raz na jakiś czas wysyłać mailing do osób zapisanych na newslettera z podsumowaniem dotychczas osiągniętych celów. Może wspomnisz o tym, że ufundowaliście dostęp do materiałów sanitarnych w jakimś regionie? Albo opowiesz o tym, ile posiłków dla dzieci zakupiliście dzięki wpłatom darczyńców?
Zachęcamy również, aby w wiadomościach przedstawić historię wybranych beneficjentów. Wideo albo wiadomości tekstowe prosto od potrzebujących mogą wpłynąć na chęć dokonania wpłaty.
Oczywiście nie zapomnij, aby poprosić darczyńcę o wpłacenie kolejnej darowizny. Jeżeli posiadasz system automatycznego, regularnego dokonywania wpłat – warto opowiedzieć o nim w mailingu.
Czy warto korzystać z e-mail marketingu w ramach Donor Journey?
Oczywiście! E-mail marketing to świetny sposób, aby dotrzeć do potencjalnego darczyńcy, przedstawić mu powody, dla których warto wesprzeć Twoją organizację non-profit i zachęcić do przekazywania darowizn.
Co więcej, to również doskonała okazja, aby utrzymywać z nim stały kontakt. Zachęcamy Cię do przetestowania rozwiązań zaproponowanych w artykule i przekonania się, czy e-mail marketing pomoże i Tobie.
Działania organizacji w latach 2022-24 dofinansowane z Funduszy Norweskich w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.
Źródło: Techsoup Polska