Podcast: Biznes bywa odważniejszy niż nam się wydaje. Marianna Wartecka | Talks For Good NGO
Czy łatwo pozyskać wsparcie biznesu, angażując się w kryzys na granicy białoruskiej? Czy organizacji pozarządowej potrzebny jest dział new business? Czy ESG i wynikające z nich strategie Diversity & Inclusion rzeczywiście sprzyjają zacieśnianiu współprac? W kolejnym odcinku naszego podcastu przyglądamy się na przykładzie Fundacji Ocalenie, jak NGO może skutecznie i fair współpracować z biznesem.
Podcast Talks For Good łączy w sobie biznes i trzeci sektor. Wierzymy, że w prowadzeniu firmy jest miejsce na robienie dobrych rzeczy, a organizacje społeczne mogą być inspiracją dla innych branż ze względu na wysoką skuteczność i zaangażowany zespół. Promujemy idee CSR, ESG i wszelkie impactowe działania, które znamy ze współpracy z klientami naszej kancelarii – NGO i startupami pozytywnego wpływu.
Odcinek znajdziesz na:
Z odcinka dowiesz się:
- jak Fundacja Ocalenie zmieniła się w obliczu inwazji na Ukrainę i kryzysu na granicy polsko-białoruskiej, przez co budżet jej działań zwiększył się 10-krotnie,
- od czego zacząć budowanie partnerstw w NGO i jak je rozwijać na rzeczywistym przykładzie,
- jaka jest rola strategii i dlaczego organizacja powinna być zwinna,
- na czym oprzeć standardy partnerstwa z biznesem,
- jak przestać prosić tylko o pieniądze i zacząć włączać firmy w działania Twojej organizacji,
- czy w NGO potrzebny jest new business i account manager,
- w czym pomaga komunikacja wewnętrzna i zewnętrza,
- dlaczego spółka komercyjna NGO to dobry pomysł.
W rozmowie udział wzięli:
🔸Prowadzący: Jacek Olejarz – założyciel Legalden | Prawo dla NGOi Impactden | Pieniądze w NGO. Doradza organizacjom pozarządowym, jak działać efektywnie i zgodnie z prawem. Adwokat, laureat nagrody specjalnej Rising Stars 2022, dla którego najważniejsze jest to, by jego praca miała pozytywny wpływ na społeczeństwo. Tylko w 2022 założona przez niego kancelaria założyła niemal 50 nowych organizacji pozarządowych. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (prawo) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (MBA). Wolny czas spędza na rozwijaniu się jako tata i partner najfajniejszej rodziny pod słońcem. Niekiedy ma czas na inne zainteresowania – na granie w gry strategiczne czy zgłębianie tajemnic historii (najchętniej łączy te dwie pasje – grając w gry firmy Paradox Interactive).
🔸Marianna Wartecka — dyrektorka partnerstw i rzecznictwa w Fundacji Ocalenie. Specjalistka ds. marketingu z 10-letniem doświadczeniem w tworzeniu dużych międzynarodowych kampanii dla klientów z sektora prywatnego, publicznego i organizacji pozarządowych oraz innowacyjnych wydarzeń B2B. Doświadczenie budowała dzięki planowaniu i realizacji strategii PR i komunikacyjnych, łącząc komunikację wewnętrzną, zarządzanie stronami internetowymi, e-mail marketing, content marketing i media społecznościowe, media relations i działania reklamowe.
Źródło: Kancelaria Legalden