Marketing treści jest wykorzystywany w celu przyciągnięcia nowych odbiorców organizacji przez tworzenie, publikowanie i rozpowszechnianie treści dla określonej grupy docelowej. Typowe rodzaje używanych treści obejmują blogi, filmy, zdjęcia, infografiki i płatną zawartość do pobrania, np. e-booki, webinary i tak dalej.
Blogowanie jest jedną z form treści, które można strategicznie wykorzystać, aby znaleźć nowych „klientów”. Jak często organizacje pozarządowe korzystają z blogów? Według danych amerykańskiej agencji Tapp, 68% organizacji nie prowadzi tego typu działań marketingowych.
Dlaczego warto?
Spośród wszystkich dostępnych opcji content marketingu, blogowanie jest jedną z najpopularniejszych i najbardziej skutecznych taktyk, jakie organizacje non-profit mogą wykorzystać, aby zwiększyć grono odbiorców. Jest to strategia przyciągania i angażowania użytkowników. Z biegiem czasu takie podejście zbuduje dobre relacje z odbiorcami.
Blogowanie i optymalizacja wyszukiwarek
Kolejną zaletą prowadzenia blogów jest wpływ na SEO witryny organizacji. Wyszukiwarki nieustannie „przeszukują” sieć i monitorują zawartość oraz powiązane „słowa kluczowe”, które mogą zawierać Wasze blogi. Jeśli publikacje ukazują się regularnie, pozycjonowanie strony organizacji z czasem się poprawi i witryna zyska wyższe pozycje w wyszukiwarkach.
Jakie tematy?
Materiały edukacyjne to świetna okazja dla organizacji do zaprezentowania działalności i reprezentowanych wartości. Materiały informacyjne doskonale nadają się do przedstawiania faktów i liczb dotyczących problemu, podkreślenia, dlaczego praca wykonywana przez organizację jest tak ważna. Kolejnym pomysłem może być zbudowanie narracji wokół konkretnej inicjatywy Waszej organizacji.
Dobre praktyki
O czym warto pamiętać, tworząc wpisy blogowe?
1. Zaangażuj swój zespół
Zazwyczaj każda osoba w zespole ma określoną wiedzę i doświadczenie, którymi może się podzielić z czytelnikami. Ta metoda sprawdzi się w przypadku, gdy organizacja nie ma działu promocji lub jest on bardzo niewielki. Na początku można zacząć od jednego wpisu w miesiącu – nie obciąży to za bardzo zespołu, a jednocześnie pozwoli stworzyć katalog publikacji.
2. Pisz naturalnie
Nie przejmujcie się za bardzo słowami kluczowymi, gdyż redagowanie artykułu pod kątem SEO może opóźnić publikację. Jeśli piszemy naturalnie, słowa kluczowe staną się częścią naszego artykułu.
3. Zachowaj spójność
Spójność publikacji pomoże zbudować silną bazę czytelników. Stwórzcie kalendarz publikacji i tematów, trzymajcie się harmonogramu, promujcie artykuły w mediach społecznościowych i newsletterach.
Źródło: TechSoup Polska