Newsletter jest potężnym narzędziem marketingowym. 60 procent marketingowców twierdzi, że jest to najważniejszy kanał marketingowy organizacji. Warto więc zadbać o niego, aby w pełni wykorzystać jego potencjał.
Jak stworzyć taki newsletter, który odbiorca otworzy i przeczyta? Oto kilka wskazówek do ulepszenia Waszych wiadomości:
1. Spróbujcie odświeżyć szablon newslettera
W szczególności będzie to pomocne, jeśli w ciągu ostatnich miesięcy czy nawet lat stosowaliście ten sam układ wiadomości. Jeśli Wasze newslettery zawierają dużo tekstu, to koniecznie wprowadźcie śródtytuły oraz grafiki, aby wiadomość była przyjemniejsza w odbiorze.
Nie musicie znać się na grafice, aby stworzyć ładny newsletter. Wystarczy, że wybierzecie odpowiedni szablon i dostosujecie go do kolorów Waszej marki. Dzisiejsze narzędzia do email marketingu, takie jak GetResponse czy Mailchimp zawierają dziesiątki szablonów, wśród których każdy znajdzie odpowiedni.
Przed wysyłką koniecznie sprawdźcie, jak Wasz newsletter będzie wyglądać na urządzeniach mobilnych – ta funkcja również jest dostępna w większości współczesnych edytorów. Wyślijcie wiadomość testową i sprawdźcie, jak wygląda ona w skrzynce pocztowej, czy wszystkie grafiki dobrze się wyświetlają, czy działają linki.
2. Skróćcie tekst
Nawet jeśli macie do przekazania wiele ważnych informacji, pamiętajcie, że newsletter nie zastąpi artykułu czy wpisu blogowego na stronie. Zazwyczaj odbiorca skupia uwagę na newsletterze zaledwie przez kilka sekund, więc najlepiej zainteresować go ciekawym tytułem lub od razu przekazać najważniejsze informacje, a po więcej odesłać na stronę www.
3. Zastanówcie się, do kogo ten newsletter trafi
Jeśli macie jedną bazę odbiorców, być może warto będzie wprowadzić segmentację – poszczególne grupy mogą być zainteresowane różnymi treściami. W większości narzędzi do mailingu znajdziecie opcję segmentacji baz odbiorców.
4. Zaangażujcie mało aktywnych odbiorców
Dzięki analizie statystyk po wysyłce newsletterów będziecie w stanie określić, kto i w jaki sposób reaguje na Wasze wiadomości. Do grupy tych najmniej aktywnych można wysłać zapytanie, czy są nadal zainteresowani treściami, które im wysyłacie i czy chcieliby zmodyfikować preferencje otrzymywania newsletterów. Można im zaproponować newsletter tylko z nowościami czy ważnymi informacjami, który dostaną np. raz na miesiąc.
5. Rozważcie zautomatyzowanie niektórych wiadomości
Na przykład, jeśli chcecie, aby nowe osoby na liście subskrybentów dostawały automatyczną powitalną wiadomość, będziecie mogli stworzyć taki cykl za pomocą narzędzia do email marketingu. Kilka powitalnych wiadomości pomoże odbiorcom zapoznać się z działalnością Waszej organizacji i zwiększyć zaangażowanie.
Przeczytaj również: 5 kroków do dobrego e-mailingu. Materiały po webinarium SCWO [film]
Przeczytaj również: Newsletter w organizacji? Tak, warto. Rozwiewamy wątpliwości
Źródło: TechSoup Polska