Jak wspierać kobiety we współczesnym świecie? Kompania Piwowarska dla Stowarzyszenia „Kobiety w Centrum”
Kompania Piwowarska wspiera stowarzyszenie „Kobiety w Centrum” w organizacji cyklu warsztatów i wykładów pod hasłem „Jestem silna i…” odbywających się w 9 regionach kraju. Ich celem jest rozwój kompetencji zawodowych i budowanie pewności siebie kobiet z mniejszych miejscowości. Szkolenia i kursy prowadzić będą doświadczone specjalistki, w tym psycholożki, przedsiębiorczynie czy ekspertki od bankowości.
„Tworzenie więzi, które mają znaczenie” to cel nadrzędny działań strategicznych Kompanii Piwowarskiej, w ramach których jednym z najważniejszych obszarów jest zapewnienie społeczeństwu pozytywnie włączających doświadczeń. W tym zakresie lider rynku piwa w Polsce stawia na równość i różnorodność w swojej organizacji poprzez m.in. dążenie do równego udziału kobiet i mężczyzn na wyższych stanowiskach kierowniczych czy aktywne wspieranie kobiet w ich rozwoju zawodowym. Firma działa również we współpracy z innym organizacjami, które realizują te same wartości.
– W Kompanii Piwowarskiej szanujemy to, że jesteśmy różni wyznając zasadę, że różnice są siłą napędową innowacji i zwiększają kreatywność. Budujemy kulturę organizacji w taki sposób, żeby było w niej miejsce dla każdego bez względu na płeć, wiek, narodowość czy wyznanie. Działalność Stowarzyszenia „Kobiety w Centrum” idealnie wpisuje się w nasze cele i podejście, które mają łamać polskie stereotypy. Dzięki naszemu wsparciu finansowemu stowarzyszenie będzie mogło zrealizować w bieżącym roku cykl warsztatów i wykładów dla kobiet – komentuje Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej.
Działalność „Kobiety w Centrum” jest odpowiedzią na zapotrzebowanie kobiet mieszkających, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Jej celem jest rozwój, budowanie świadomości oraz pewności siebie kobiet we współczesnym świecie. W programie „Jestem silna i…”, którego jednym z elementów jest 25 spotkań o szerokiej tematyce: od emisji głosu, budowania marki osobistej i negocjacji, poprzez prowadzenie finansów, aktywności w social media aż do dbania o swój dobrostan.
Cykl spotkań w okresie luty – październik 2024 r. prowadzą mentorki i specjaliści, którzy z pasją i zaangażowaniem dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Odbędą się one w 9 województwach: mazowieckim, łódzkim, lubuskim, lubelskim, świętokrzyskim, podkarpackim, podlaskim, kujawsko-pomorskim oraz warmińsko-mazurskim.
Szczegółowe informacje o programie i harmonogram spotkań znajdują się na stronie www.kobietywcentrum.org.pl.
– Naszą misją jest wspieranie kobiet w taki sposób, żeby nie musiały rezygnować z niczego, dlatego, że są kobietami. Chcemy podczas spotkań wyposażyć je zarówno w konkretną wiedzę, jak i umiejętności praktyczne. Zależy nam, na tym, żeby uczestniczki nabrały pewności siebie
w życiu, w pracy, w biznesie, dostrzegły drzemiący w nich potencjał, jego moc i zaczęły w pełni, świadomie korzystać ze swoich zasobów. W ostatnim projekcie, który trwał od września 2022 r. do czerwca 2023 r. wsparliśmy 1000 kobiet podczas 17 spotkań – mówi Magdalena Sobkowiak-Czarnecka, prezeska stowarzyszenia Kobiety w Centrum.
Stowarzyszenie „Kobiety w Centrum” działa od czerwca 2021 r. Zajmuje się wspieraniem i rozwijaniem niezależności i solidarności kobiet. Inicjatywy stowarzyszenia mają na celu zwiększanie roli oraz liczby kobiet w życiu publicznym, politycznym jak i gospodarczym.Stowarzyszenie współpracuje z Rzecznikiem Praw Obywatelskich, Komisją Europejską oraz fundacjami Onkocafe, Saystop oraz z lokalnymi samorządami. Więcej na temat organizacji znajduje się w linku: https://kobietywcentrum.org.pl/
Kompania Piwowarska jako jedna z pierwszych firm w Polsce, podpisała w 2012 r. Kartę Różnorodności. Jest to międzynarodowa inicjatywa realizowana w 26 krajach Unii Europejskiej.
Źródło: Kompania Piwowarska, Stowarzyszenie „Kobiety w Centrum”