Sprawozdanie z realizacji zadania publicznego składa się z trzech części. Część II dotyczy finansów. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wypełnianiu tej części sprawozdania w generatorze witkac.pl
Część II sprawozdania dotyczy finansów. Tu pokazuje się, jakie wydatki poniosła organizacja w trakcie realizacji zdania (projektu) w odniesieniu do kosztów zaplanowanych w ofercie.
Rozliczenie wydatków za rok
W Generatorze witkac.pl tabela nr 1 (Rozliczenie wydatków za rok) częściowo wypełnia się sama: informacje do pola „rodzaj kosztu” oraz pola „koszty zgodnie z umową” zaciągają się automatycznie z oferty/umowy. Samodzielnie trzeba wypełnić pole „faktycznie poniesione wydatki”. Należy tutaj wpisać dokładne, zsumowane na poziomie pozycji kosztorysu, kwoty z wydatków (z rachunków do umów, list płac, faktur). Odnosimy się tutaj do tabeli V. A z oferty (Zestawienie kosztów realizacji zadania).
Uwaga! Jeśli umowa była aneksowana, a zmiany dotyczyły kosztów, to z Generatora zostaną „zaciągnięte” dane zgodnie z obowiązującą wersją umowy.
Rozliczenie ze względu na źródło finansowania
W tabeli nr 2 (Rozliczenie ze względu na źródło finansowania zadania publicznego) trzeba podać informację z jakich środków organizacja ponosiła wydatki w trakcie realizacji zadania/projektu. Odnosimy się tutaj do tabeli „źródła finansowania” z tabeli V. B z oferty.
W Generatorze w kolumnie „kwoty zgodnie z umową” informacje zaciągają się automatycznie z oferty/umowy. Uzupełnić trzeba kolumnę „faktycznie poniesione wydatki”. Pola od 4 do 6 (dotyczące procentowego udziału kwoty dotacji) „wyliczają” się same, zgodnie z tym, co wpisaliśmy w poszczególnych polach.
Inne przychody
W tabeli nr 3 należy podać informacje o innych przychodach uzyskanych w ramach realizacji zadania, jeśli takie były (np. uzyskanych ze sprzedaży towarów lub usług wytworzonych lub świadczonych w ramach realizacji zadania).
Informacje o opłatach od uczestników
W tabeli nr 4 powinny znaleźć się informacje o opłatach, jakie płacili uczestnicy zadania, jeśli je przewidywaliśmy w ofercie. Kwota została podana już wcześniej w tabeli nr 2 (Rozliczenie ze względu na źródło finansowania, punkt 2.2.). Tu należy powtórzyć tę kwotę, ale także opisać zasady, na jakich były pobierane opłaty i jaka była wysokość pojedynczej opłaty. Informacje te są w ofercie, zatem tutaj wystarczy je przepisać i uaktualnić.
Źródło: inf. własna warszawa.ngo.pl
Skorzystaj ze Stołecznego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych
(22) 828 91 23