Kampania „To Twój Wybór”. Złoto dla Polek i OneMulti w IPRA Golden Awards 2024!
„To złoto dla nas jako agencji OneMulti, ale przede wszystkim dla Polek, które gremialnie wzięły udział w wyborach parlamentarnych 15 października 2023 roku. Jestem zatem podwójnie dumna i szczęśliwa. Zwyciężyła prospołeczna i proobywatelska postawa naszych rodaczek. Pokazaliśmy również strategiczne znaczenie komunikacji i public relations w kampaniach, które mają na celu zmianę postaw społecznych” – komentuje ogromny sukces w międzynarodowym konkursie IPRA Golden World Awards 2024 Barbara Pleban, partnerka w OneMulti.
Jury międzynarodowego konkursu przyznało OneMulti nagrodę IPRA Golden World Awards for Excellence in PR 2024 w kategorii „Kampania dla NGO — Agencja” za działania przy kampanii profrekwencyjnej „To Twój Wybór”. Agencja realizowała projekt w zakresie działań komunikacyjnych i PR. Przedsięwzięcie zainicjowały Fundacja Batorego i Inicjatywa Głos Kobiet.
Projekt otrzymał wcześniej Nagrodę Specjalną „Game Changer” w kategorii Wydarzenie Roku / Innovation 2023. Warto przy tym zwrócić uwagę, że nagrody „IPRA Golden World Awards for Excellence in PR”, przyznawane przez międzynarodowe stowarzyszenie profesjonalistów w obszarze komunikacji, są jednymi z najbardziej prestiżowych w branży PR na świecie.
Przypomnijmy. Na kilka miesięcy przed wyborami parlamentarnymi w 2023 r., wedle badań More in Common, zaledwie mniej niż połowa młodych Polek deklarowała, że weźmie udział w głosowaniu. Do aktywnego udziału w nadchodzących wyborach przekonać miała kobiety kampania profrekwencyjna „To Twój Wybór”, zainicjowana przez Zosię Sanejko, Fundację Batorego i Inicjatywę Głos Kobiet – grupę organizacji społecznych, działających na rzecz ochrony i promocji praw kobiet.
Celem kampanii, z udziałem OneMulti, było uświadomienie kobietom sprawczości i siły ich głosu w wyborach, w kwestiach dla nich fundamentalnych. Kampania prowadzona była przy wsparciu niezależnych specjalistów pracujących pro bono. Projekt ze strony agencji był prowadzony przez: Barbarę Pleban, Annę Szumańską, Magdalenę Anisiewicz i Bartosza Lewickiego.
W przygotowanie koncepcji i realizację kampanii zaangażowane były zespoły: Instytutu Badawczego Make a Difference (badania), agencji VMLY&R (koncepcja i realizacja kampanii), MindShare i GroupM (planowanie i zakup mediów), SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk (konsultacje prawne), OneMulti (public relations), Lifetube (influencer marketing), Vein (studio postprodukcyjne), Ztudio (studio dźwiękowe).
Efekty trwającej 4 tygodnie kampanii to: 527 publikacji o łącznym dotarciu ponad 18 mln w mediach takich jak m.in. Gazeta Wyborcza, Onet, Rzeczpospolita, Newsweek, Vogue, TVN, Radio Zet czy Radio RMF FM. Najważniejszym wynikiem była jednak oczywiście frekwencja. W wyborach wzięło udział blisko 74 proc. kobiet w wieku 18-34. Od 1989 roku w Polsce nie było takiej liczby kobiet przy urnach.
Więcej na: www.onemulti.pl/projects/fundacja-batorego-i-glos-kobiet.
Źródło: OneMulti