Dzisiaj już nie trzeba przekonywać, jakie korzyści może dać organizacji non-profit obecność na Facebooku. Komunikacja za pośrednictwem social mediów stała się dzisiaj oczywistością, a korzyści, jakie niesie mądrze poprowadzony profil organizacji pozarządowej są nie do przecenienia. Jednak platforma Marka Zuckerberga daje znacznie więcej możliwości, niż tylko wrzucanie postów i zdjęć z życia organizacji. Warto je poznać.
Od jakiegoś czasu Facebook stara się aktywnie wspierać organizacje, dając im dostęp do specjalnych narzędzi na portalu. Dobrym przykładem może być możliwość utworzenia specjalnego przycisku CTA (call to action), który umożliwia przekazanie darowizny organizacji za pośrednictwem dosłownie kilku kliknięć. Podpowiadamy w jaki sposób aktywować przycisk, który będzie widoczny na stronie domowej organizacji na Facebooku.
Po wypełnieniu odpowiedniego formularza zostaniemy poproszeni o powiązanie naszego przycisku z odpowiednim numerem bankowym. Zanim jednak to zrobimy, warto przedyskutować tę kwestię z kimś obeznanym w finansach i księgowaniu darowizn na rzecz organizacji.
Nowością wartą odnotowania jest również analogiczny przycisk dla datków, który możemy aktywować podczas prowadzenia relacji na żywo za pośrednictwem Facebook Live. Od niedawna portal społecznościowy umożliwia przekazywanie środków z poziomu telefonów komórkowych dla relacji na żywo. Jest to opcja dostępna na razie w USA, ale niedługo na pewno trafi do użytkowników na całym świecie. Trzeba oczywiście zadbać o odpowiednio interesujący materiał, a także jeżeli myślimy o zbieraniu datków w ten sposób, na pewno nie zaszkodzi zasugerować oglądającym transmisję na żywo, że mają taką możliwość.
-
zweryfikowana strona
-
prowadzenie relacji przez administratora strony
-
najnowsza wersja Facebook, Mentions lub Menedżera Stron na systemie iOS (na Androida pewnie trafi niebawem)
Myślę, że choć jest to opcja na chwilę nie dostępna w Polsce, warto przygotować się do niej zawczasu, bowiem daje bardzo duże możliwości osobom nastawionym na zbiórkę pieniędzy online. Poniżej znajdziecie kilka porad, w jaki sposób angażować odbiorców w trakcie nadawania na żywo.
Możliwość umieszczenia przycisku dotacji może okazać się bardzo pomocna w przypadku prowadzenia organizacji żyjącej z dobrowolnych zbiórek pieniędzy. Warto zaznajomić się z tą możliwością, a także zacząć powoli przygotowywać się na pojawienie przycisku w relacjach na żywo na platformie. Na pewno nie zaszkodzi raz na jakiś czas przygotować wpis lub grafikę przypominającą naszym fanom, że dajemy możliwość przekazania nam pieniędzy z poziomu Facebooka.