16 października 2009 r. obchodzono w Warszawie 30 Światowy Dzień Żywności, ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (UN FAO). W działania zaangażował się również jeden z największych producentów żywności – Unilever. Dla firmy to element szerszego programu, mającego dwa cele: pomoc cierpiącym z powodu głodu oraz uświadamianie w zakresie właściwego, zdrowego odżywiania.
W ramach programu, 17 października 2009 r. firma wsparła charytatywny koncert „V rockowa zbiórka żywności” w Warszawie, zorganizowany przez Fundację Bank Żywności SOS w Warszawie.
- Unilever rozpoczął współpracę z nami w 2005 roku. Tylko w ubiegłym roku firma przekazała blisko 584 ton żywności - mówi Dominika Sawczuk, Prezes Fundacji Bank Żywności SOS.
- Działania Unilevera na tym polu to odpowiedź na największe wyzwania związane z gospodarowaniem żywnością i odżywianiem, zidentyfikowane przez FAO i WHO - mówi Anita Stec, specjalista ds. komunikacji, Unilever Polska Sp. z o.o.
Firma pomaga ofiarom głodu w Afryce - tylko podczas tegorocznej polskiej edycji charytatywnego marszu „Walk the World. Koniec z głodem” w czerwcu 2009 r. zebrano kwotę na 34000 posiłków. W przygotowania do marszu zaangażowali się sami pracownicy Unilevera. Natomiast wzrost świadomości dotyczącej właściwego odżywania jest celem innych programów: „Wiem, co wybieram” (programu komponowania i znakowania produktów zgodnie z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi dotyczącymi zawartości tłuszczów trans i nasyconych, soli oraz cukru) oraz systemu informacji GDA (oznaczenie dotyczące zawartości składników odżywczych w stosunku do średniego dziennego zapotrzebowania), które Unilever wprowadził na opakowania swoich produktów dobrowolnie (system ten nie jest obligatoryjny).
Również na świecie Unilever od lat wspiera potrzebujących. W tegoroczny Światowy Dzień Żywności zaangażowali się pracownicy firmy z ponad 30 państw. Głównym celem ich działań było zwiększanie świadomości nt. głodu wśród dzieci w Afryce oraz zbieranie funduszy na pomoc, świadczoną za pośrednictwem World Food Programme - agendy ONZ ds. wyżywienia. W ubiegłym roku Unilever ufundował posiłki szkolne dla dzieci m.in. w Ghanie, Indonezji, Kenii, Pakistanie. Łączna wartość pomocy przekazanej przez firmę w 2008 na rzecz podopiecznych WFP wyniosła 3,2 mln Euro.
Informacje o Unileverze:
Misją firmy jest dodawanie życiu witalności. Unilever odpowiada na codzienne potrzeby konsumentów w zakresie żywienia, higieny i utrzymywania czystości poprzez swoje produkty, które zapewniają dobre samopoczucie i wygląd oraz pozwalają na pełniejsze korzystanie z życia.
Unilever jest jednym z wiodących światowych producentów artykułów powszechnego użytku sprzedawanych w ok. 150 krajach pod znanymi markami - jak m.in. Algida, Knorr, Hellman’s, Lipton, Flora, Dove, Rama, Cif i Domestos. Unilever globalnie zatrudnia 174000 pracowników w 100 krajach, a sprzedaż firmy w 2008 roku wyniosła 40 mld EUR.
Źródło: Unilever