Kolejna edycja kampanii społecznej „Kino dla Seniora” pokazała, jak duże znaczenie mają społeczne inicjatywy kierowane do osób w wieku emerytalnym. W ramach kampanii - tylko w tym roku - aż 1000 starszych mieszkańców siedmiu polskich miast uczestniczyło w bezpłatnych seansach filmowych. Akcję już po raz kolejny zorganizował Klub Seniora DOM. Głównym celem projektu była aktywizacja seniorów i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób 60+.
Na bezpłatny seans filmowy Klub Seniora DOM zaprosił seniorów z Gdańska, Poznania, Warszawy, Krakowa, Bydgoszczy, Katowic oraz Wrocławia. Mogli oni obejrzeć komedię romantyczną Woody’ego Allena „Zakochani w Rzymie”. Wydarzenie cieszyło się sporą popularnością. Film zobaczyło prawie tysiąc osób, a ponad sześćset skorzystało z okazji, by przyłączyć się do Klubu Seniora DOM. Warto tu wspomnieć, że sam Klub, który działa od pięciu lat organizuje nie tylko bezpłatne seanse filmowe, ale również warsztaty, wykłady, pikniki i potańcówki.
– Sukces kolejnej edycji „Kina dla Seniora” pokazuje, że emeryci potrzebują inicjatyw społecznych, w których mogliby uczestniczyć. Ważne jest nie tylko obejrzenie filmu, ale spotkanie z innymi ludźmi. Często barierą są koszty, dlatego organizowane przez nas seanse są bezpłatne – mówi Robert Majkowski, Prezes Funduszu Hipotecznego DOM S.A., instytucji, która założyła i prowadzi Klub Seniora DOM.
Klub Seniora DOM powstał przed 5 laty. Jego członkowie spotykają się cyklicznie, by wziąć udział w warsztatach, wysłuchać wykładów i skorzystać z porad psychologów, lekarzy, dietetyków i innych ekspertów. Umawiają się na wspólne wypady za miasto, spacery, wycieczki. Starają się udowodnić, że życie na emeryturze może być ciekawe i pełne radości. Bezpłatne projekcje filmów organizowane są od października 2012 r. W sumie wzięło w nich udział ponad 3,5 tys. seniorów z całego kraju. Kampania społeczna prowadzona przez Fundusz Hipoteczny DOM za pośrednictwem Klubów Seniora obejmuje również organizację pikników (w 2012 r. ponad 2 tys. uczestników), spotkań tanecznych i integracyjnych. We wszystkich tych aktywnościach do tej pory wzięło udział ponad 10 tys. osób.
Źródło: Grupa BRM