Trzaskowski pyta się „dla kogo zagłosować”. Młodzi uruchamiają kampanię
Podczas Marszu Miliona Serc 1 października 2023 roku, prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski, zadał pytanie widowni „dla kogo zagłosować?” dopowiadając samemu „dla przyszłych pokoleń”. O to samo w kampanii społecznej „mosty_pokoleniowe” pytamy jako grupa młodych ludzi z Fundacji Impuls, ponieważ według nas głos oddany wyborach to także odpowiedzialność za inne grupy społeczne.
Najważniejsze informacje
· ruszyła nowa kampania społeczna z pytaniem „Dla kogo zagłosujesz?”;
· młode osoby z Fundacji Impuls chcą zahamować indywidualizm w wyborach, stawiając na empatię i wspólnotę;
· kampania zwraca uwagę na grupy, które mogą być przegłosowane, takie jak osoby z niepełnosprawnościami czy młode pokolenie;
· w ramach inicjatywy zbierane są deklaracje głosowania „dla kogoś”, ukażą się wideopodcasty, spot telewizyjny oraz liczne treści w mediach społecznościowych.
Według Donalda Tuska od osób, które w tym roku będą głosować po raz pierwszy, zależy wszystko. Jako Impuls ruszyłyśmy dlatego z kampanią „mosty_pokoleniowe”, która nastawiona jest na zmianę narracji wokół wyborów. Zależy nam na tym, aby przed pójściem na wybory mieć w sercu nie tylko pytanie NA kogo zagłosujemy, ale także DLA kogo. Ta zmiana umożliwia osobiste zaangażowanie w proces wyborczy, budowanie wspólnotowości oraz wiary w możliwość wpływu na politykę, a także tworzenie więzi społecznych.
Głos oddany w wyborach ma zawsze wpływ na inne osoby. Zbyt często jednak zapominamy o tych, którzy w łatwy sposób mogą zostać przegłosowani np. osoby z niepełnosprawnością i ich opiekunowie, mniejszości etniczne, seksualne, osoby wykluczone komunikacyjnie czy młode pokolenie, znacznie mniej liczne od starszych. Stąd też nazwa mosty_pokoleniowe. Tak jak wnuczka może zagłosować dla dziadka, pamiętając o godnej opiece zdrowotnej, tak dziadek może zagłosować dla wnuczki, uwzględniając wyzwanie kryzysu klimatycznego.
Pójście na wybory, reprezentując nie tylko swój interes, może pokazać, że w prawdziwej demokracji wygrywają wszyscy, a nie tylko większość, która wprowadzi swoje postulaty kosztem innych. W ramach kampanii uruchomiliśmy stronę https://zaglosujedla.pl, na której zbieramy odpowiedzi na postawione przez nas pytanie: dla kogo zagłosujesz?
Poza tym wkrótce premierę będzie miał specjalny spot oraz seria videopodcastów z udziałem m.in. Wiktorii Jędroszkowiak, Przemysława Sadury, Igora Tulei i Anny Maziarskiej, a w mediach społecznościowych współpracujemy z influencerkami i influencerkami. Nasze działania można obserwować na TikToku, Instagramie i Facebooku. Inicjatywę wspiera Fundusz Obywatelski im. Henryka Wujca. Pokażemy, że głosowanie może opierać się na empatii i wspólnocie pokoleniowej, zamiast na indywidualizmie.
Dodatkowo, szczególnie dobrym pomysłem może być zestawianie nas w parach z innymi kampaniami profrekwencyjnymi oraz z młodymi osobami, które walczą o swoje postulaty. Zapraszamy do kontaktu z przedstawicielem i przedstawicielką Fundacji. Wierzymy, że warto wspierać naszą kampanię i z góry dziękujemy za każdą wzmiankę!
Źródło: Fundacja Impuls