Ruszył cykl spotkań z technologiami dla organizacji pozarządowych TECH NGO. Spotkania będą odbywały się co miesiąc w labie technologicznym Fundacji Media 3.0 na rybnickim kampusie akademickim. Na pierwszym spotkaniu przedstawiciele organizacji ze Śląska testowali bezpłatne programy graficzne.
– Zainteresowanie spotkaniem było ogromne. Przyjechały do nas organizacje z różnych części Śląska. Bardzo nas to cieszy i jednocześnie potwierdza naszą tezę, że organizacje nie boją się nowych technologii, chcą z nich korzystać, nie zawsze tylko zdają sobie sprawę, z ich potencjału – mówi Beata Matuszek z Fundacji Media 3.0, która jest organizatorem i pomysłodawcą cyklu.
Pierwsze spotkanie poświęcone było bezpłatnym narzędziom do tworzenia materiałów graficznych.
– Nasze założenie było takie, żeby uczyć w oparciu o bezpłatne narzędzia, takie, które są łatwe w obsłudze i bardzo intuicyjne. Chcemy udowodnić, że z nowych technologii może korzystać każdy. Zaczęliśmy od szkolenia poświęconego promocji, bo wiemy, że to jest często dużą bolączką dla organizacji, bo nie mają budżetów reklamowych, a poza projektem ciężko jest im wysupłać środki nawet na to, żeby zlecić przygotowanie plakatu – mówi Beata Matuszek.
– A w oparciu o dostępne i proste narzędzia, takie jak Canva, Piktochart czy Postermywall można szybko i łatwo stworzyć naprawdę profesjonalne materiały graficzne. A biorąc pod uwagę fakt, że specyfika pracy w NGO zmusza do wielozadaniowości, zrobienie plakatu często spadnie na księgową, koordynatora albo prezesa. Dlatego narzędzia, które pomagają NGO oszczędzać czas i pieniądze, to dla nas podstawa – dodaje.
Warsztat „Tworzenie grafiki dla nie-grafików” był pierwszym spotkaniem w ramach cyklu „TECH NGO, czyli ICT dla organizacji pozarządowej”. Celem cyklu jest ułatwienie pracy przedstawicielom organizacji pozarządowych dzięki wykorzystaniu nowych technologii.
– W ramach cyklu będziemy rozmawiać o programach i aplikacjach, które usprawniają pracę administracyjną i zarządzanie projektami, wykorzystaniu nowych technologii w promocji i marketingu, planowaniu, projektowaniu i wdrażaniu nowych usług, ale także pozyskiwaniu sprzętu i funduszy na nowe technologie. Kolejne spotkanie odbędzie się z początkiem lipca – mówi Beata Matuszek.
Źródło: Fundacja Media 3.0