Korony Równości uznawane są za najbardziej prestiżowe wyróżnienie, jakie można otrzymać w wyniku działalności na rzecz społeczności LGBT+ w Polsce. Oddaj swój głos w tegorocznym plebiscycie do 6 września na www.koronyrownosci.pl.
Poznaj Kapitułę i kategorie plebiscytu
Kapituła plebiscytu w składzie:
- Agnieszka Holland – reżyserka i scenarzystka filmowa,
- Ane Piżl – edukatorx i twórcx projektów równościowych,
- Monika Płatek – ekspertka z zakresu praw człowieka i praw kobiet,
- Łukasz Antkiewicz – lider projektu Open For Business w Polsce,
- Piotr Jacoń – autor książek i reportaży,
- Radosław Markowski – socjolog i politolog,
- Mirosława Makuchowska – dyrektorka KPH
spośród zgłoszonych kandydatur, wyłoniła 21 nominowanych osób oraz grup, które mają szansę otrzymać Koronę Równości w jednej z kilku kategorii plebiscytu. W tegorocznej edycji plebiscytu jest 7 kategorii: Aktywizm, Instytucje, Prawo, Media, Internet, Kultura i Biznes.
Osoby i grupy nominowane
Korony Równości trafią do osób i grup, które w okresie od sierpnia 2023 r. do czerwca 2024 r. aktywnie działały na rzecz społeczności LGBT+ w Polsce. Wśród nominowanych są:
- Aktywizm: Fundacja Tęczowe Rodziny, Kazik Strzelec, Anna Matras,
- Instytucje: Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie, dr Kosma Kołodziej, Aleksander Miszalski,
- Prawo: adw. Anna Mazurczak, adw. Marcin Pawelec-Jakowiecki, Koalicja na rzecz związków partnerskich i równości małżeńskiej,
- Media: Tomasz-Marcin Wrona, Anna Gmiterek-Zabłocka, Podcast Inna Polska,
- Internet: Grupa Stonewall, Mamo Patrz, Orientuj.się,
- Kultura: Chór Voces Gaudii, Renata Lis, 15. edycja LGBT+ Film Festival
- Biznes: Perspektywy Women in Tech, Sephora Polska, Converse.
Głosowanie oraz ogłoszenie osób i grup laureackich
Głosowanie w plebiscycie trwa do 6 września do g. 23:59 na stronie internetowej www.koronyrownosci.pl. O tym, kto otrzyma Korony Równości 2024 dowiemy się 12 września o g. 19:00 podczas transmisji live z ceremonii wręczenia nagród na Facebooku i YouTubie Kampanii Przeciw Homofobii.
Partnerami medialnymi plebiscytu są OUTfilm, TOK FM, Gazeta Wyborcza.