Chciałbyś wypromować wydarzenie, które przygotowuje Twoja organizacja pozarządowa i dotrzeć do jak największej liczby osób? Urząd m.st. Warszawy daje możliwość wyświetlenia bezpłatnych spotów w komunikacji miejskiej. Sprawdź, jak to zrobić!
Warunkiem możliwości uzyskania bezpłatnej emisji jest brak opłat oraz dostępność dla wszystkich mieszkańców Warszawy.
Jak zgłosić prośbę o emisję spotów?
Jeżeli projekt który chcesz promować otrzymał dotację ze środków m.st. Warszawy zgłoś do urzędnika który w odpowiednim Biurze lub Dzielnicy odpowiada za opiekę nad Twoją umową chęć emisji spotów promujących wraz z terminami rozpoczęcia i zakończenia emisji.
Co dzieje się z prośbą o emisję spotu po tym jak wpłynie do urzędu?
Po tym jak prośba wpłynie do Urzędu, urzędnik, który ją otrzyma zwraca się do Zespołu Biura Marketingu Miasta z prośbą o zarezerwowanie wnioskowanego przez Ciebie terminu emisji. BMM w terminie 3 dni roboczych od daty wpłynięcia zgłoszenia do BMM zawiadomi drogą elektroniczną urzędnika który wysłał zgłoszenie o decyzji Zespołu. Jeżeli do prośby dołączysz gotowy spot jest on sprawdzany pod kątem zgodności ze specyfikacją techniczną oraz poniższymi wymaganiami. Jeżeli prośba nie zawiera spotu w informacji zwrotnej otrzymasz termin do którego najpóźniej musisz przekazać gotowy spot. Brak materiału zgodnego z załącznikiem nr 1 na 5 dni roboczych przed terminem emisji jest jednoznaczny z rezygnacją z zarezerwowanego czasu.
Przypominamy o obowiązku zamieszczenia znaku promocyjnego m.st. Warszawy gdyż jest to warunek skorzystania z czasu wykupionego przez urząd
Jakie wymagania muszą spełnić spoty promocyjne aby zostały wyemitowane?
- Projekty, które mogą być promowane muszą dotyczyć przedsięwzięć niekomercyjnych, bez opłat dla uczestników i muszą być skierowane do mieszkańców Warszawy;
- Projekty nie mogą zawierać treści o charakterze reklamowym (towary, usługi), tj. projekt nie może być częścią kampanii reklamowej, marketingowej;
- Projekty nie mogą zawierać treści o charakterze obraźliwym, dyskryminującym, itp.;
- Projekty są emitowane nieodpłatnie i pod warunkiem, że promocja projektu na nośnikach Komunikacji Miejskiej nie jest np. wliczona w kosztorys dotowanego zadania;
- Spot nie promuje zbierania funduszy ani przekazania środków dla organizacji pozarządowej, w tym przekazania 1% podatku z PIT.
- Spoty muszą zostać przygotowane zgodnie z załączoną poniżej specyfikacją.
- Jeżeli wyświetlany spot dotyczy działań realizowanych w ramach dotacji ze środków m.st. Warszawy powinien zawierać identyfikację wizualną (popularnie określaną jako „syrenka”) zgodną z zapisami w umowie dotacyjnej.
- Jeżeli spot nie jest realizowany ze środków m.st. Warszawy powinien zawierać „syrenkę” z napisem zakochaj się w Warszawie (w takiej sytuacji fakt emisji spotów staje się wkładem m.st Warszawy w działanie, stąd wymóg zamieszczenia identyfikacji wizualnej).
Gdzie i jak długo będą emitowane spoty promocyjne?
Spoty zostaną wyemitowane we wszystkich lub wybranych środkach komunikacji miejskiej:
- Autobusy (pliki video lub 1 plansza)
- Tramwaje (pliki video lub max. 3 plansze)
- SKM (w SKM emitowane są tylko spoty zawierające animacje nie ma możliwości emisji statycznych plansz).
Jednorazowy czas wyświetlania planszy promocyjnej to 10 s. Emisja odbywa się w cyklach tygodniowych. Dniem rozpoczęcia emisji jest poniedziałek a zakończenia niedziela, przy czym termin ten może być skrócony np. jeśli wydarzenie które promuje spot odbywa się w czwartek wówczas emisję spotów można zakończyć w tym dniu – jednak nie ma możliwości wydłużenia tego terminu (pamiętaj o tym planując w zgłoszeniu datę emisji spotu!)
Źródło: Urząd m.st. Warszawy