17 lipca zakończył się dziesiąty, jubileuszowy rejs "Zobaczyć Morze". Celem projektu była integracja osób niewidomych i niedowidzących, którzy stanowią część załogi statków, wykonując, w miarę swoich możliwości, prace na żaglowcu, także te związane z nawigacją. Przedsięwzięcie, podobnie jak rok temu, sponsorowała firma kurierska DPD Polska.
W tegorocznej edycji projektu, z powodu bardzo dużego zainteresowania odbyły się dwa rejsy. Pierwszy, popłynął z Gdyni przez Kopenhagę i Goteborg do Oslo, podczas którego uczestnicy odwiedzili Rønne na duńskiej wyspie Bornholm, stolicę Danii Kopenhagę, szwedzki Göteborg oraz stolicę Norwegii Oslo, kończąc w norweskim porcie Sandefjord. W drugim rejsie załoga żaglowca Zawisza Czarny odwiedziła Kristiansand, Stavanger, Nordheimsund, kończąc wycieczkę w Bergen. W każdym z tegorocznych rejsów wzięły udział 32 osobowe załogi, spośród których znaczną część stanowiły osoby niewidome lub osoby z dysfunkcją wzroku.
Podczas postojów w portach załogi obu rejsów, widzący wspólnie z niewidomymi, organizowali wycieczki, zwiedzając miejscowe atrakcje turystyczne (muzea, galerie wystawiennicze z rzeźbami, zakład szkutniczy).
- Wszyscy jesteśmy szczęśliwi po kolejnej przygodzie. Rejsy były różne pod względem pogody – na jednym z nich był upał i niemal bezwietrzne warunki, na drugim zabrakło nieco słońca. Na pewno jednak byliśmy pełni zapału do pracy, dobrych humorów i energii wynikającej z tego niesamowitego przeżycia – mówi Robert Krzemiński, wiceprezes Fundacji Gniazdo Piratów.
- Dziesiąta edycja tego szczytnego przedsięwzięcia przeszła do historii. Gniazdo Piratów wydało na świat kolejnych absolwentów tej pięknej szkoły życia. Ich wdzięczność i uśmiech na twarzy jest dla nas największą radością – mówi Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.
O DPD Polska
DPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje 6000 kurierów doręczających rocznie ponad 88 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta przeznaczona jest dla klientów indywidualnych, oraz firmę spedycyjną Air Cargo Poland. Dzięki innowacyjnym technologiom, znajomości lokalnej specyfiki i doskonałej obsłudze, DPD dostarcza usługi najwyższej jakości nadawcom i odbiorcom paczek.
DPDgroup doręcza codziennie 3 mln przesyłek w 230 krajach w sposób neutralny dla środowiska. Jest siecią kurierską holdingu GeoPost, który należy do poczty francuskiej La Poste. Geopost w 2014 zanotowała przychody w wysokości 4,9 mld euro.
Źródło: DPD Polska