19 września 2006 w siedzibie Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie odbyła się konferencja "Forum Pełnomocników".
Spotkanie miało na celu promowanie partnerskiej
współpracy pomiędzy samorządem a sektorem pozarządowym. W spotkaniu
wzięli udział przedstawiciele Urzędu Wojewódzkiego – wicewojewoda
Anna Szyszka oraz pełnomocnik wojewody ds. organizacji
pozarządowych, Bożena Ulewicz. Urząd Marszałkowski reprezentowała
Joanna Glezman – pełnomocnik marszałka ds. organizacji
pozarządowych.
W trakcie spotkania padły wielostronne
deklaracje na temat chęci współpracy. Bożena Ulewicz zapewniła, że
Urząd Wojewódzki jest otwarty na współpracę i pomoc organizacjom
pozarządowym. Joanna Glezman z Urzędu Marszałkowskiego
przypomniała, że pierwszy program współpracy powstał w 1999 roku.
Wyraziła przy tym nadzieję, że konferencja „Forum Pełnomocników”
będzie miała swoją kontynuację w kolejnych tego typu spotkaniach.
Dobrą wiadomością dla organizacji pozarządowych z Olsztyna jest
informacja o powstaniu w tym mieście Centrum Organizacji
Pozarządowych. Urząd Miasta Olsztyna przekazał na ten cel budynek
pozostawiony przez wojsko. Dodatkowo działalność COP będzie
dofinansowana przez samorząd.
Ponadto w trakcie spotkania Dorota
Czarzasta-Wardyn przedstawiła zasady pracy organizacji
pozarządowych na terenach wiejskich. Artur Gluziński z Ministerstwa
Pracy i Polityki Społecznej przedstawił proponowane zmiany do
nowelizacji Ustawy o Działalności Pożytku Publicznego. Monika
Falej, doradca Regionalnego Ośrodka Szkoleniowego Europejskiego
Funduszu Społecznego przedstawiła założenia Programu Operacyjnego
Kapitał Ludzki 2007-2013.
Po spotkaniu uczestnicy udali się na warsztaty.
Do wyboru były trzy tematy: „Współpraca samorządu i organizacji
pozarządowych. jako niewykorzystany element rozwoju społeczności
lokalnych - panel dyskusyjny”, „W jaki sposób ogłaszać i rozliczać
konkursy ofert” oraz „Roczny program współpracy samorządu z
organizacjami pozarządowymi”.