O polskiej dumie, relacjach damsko-męskich i Sercu Ogrodu, czyli Magda Dobranowska-Wittels poleca! [film]
Kampania mająca wzmocnić poczucie polskiej dumy, zaskakujące odkrycia na temat relacji damsko-męskich i historia niezwykłego drzewa, które podbiło serca Europy – te trzy inspirujące inicjatywy, opisane w portalu ngo.pl, wybrałam dla Was w tym miesiącu. Zachęcam do lektury!
Zrobiliśmy to w Polsce!
Kiedy płacisz BLIKiem. Kiedy zapisujesz się do fryzjera przez Booksy. Kiedy idziesz do paczkomatu.
W każdej z tych sytuacji korzystasz z polskich rozwiązań.
Często nie zdajemy sobie z sprawy, jak wiele innowacji powstaje w Polsce. Jak wynika z badania Fundacji WłączeniPlus co czwarty Polak nie potrafi wskazać żadnego aspektu, którym Polska mogłaby się poszczycić. Co więcej 41% uczestników badania twierdzi, że Polska pozostaje daleko w tyle za innymi krajami Europy, jeśli chodzi o ogólny rozwój.
Te przekonania ma zmienić kampania “We did it in Poland”, prowadzona przez Fundację WłączeniPlus pod patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Jej celem jest pokazywanie polskich osiągnięć zarówno odbiorcom w kraju jak i w innych krajach Unii.
Więcej o kampani "We did it in Poland" przeczytasz w tekście Fundacji WłączeniPlus. 👇
Czy kobiety i mężczyźni potrafią się w ogóle dogadać?
Obowiązki domowe, praca, pieniądze, rodzicielstwo, role społeczne. To właśnie wokół tych kwestii Fundacja Nowe Wspólnoty wraz z 12 innymi organizacjami społecznymi zorganizowała otwarte spotkania, których celem było stworzenie przestrzeni do wymiany myśli i doświadczeń mężczyzn i kobiet.
Co się okazało? Że są oni dużo bardziej „dogadani” w codziennym życiu niż to wynika np. z debaty medialnej o relacjach płci.
Więcej o projekcie „Kobiety i mężczyźni: jak znaleźć wspólny język?” przeczytasz w tekście Fundacji Nowej Wspólnoty. 👇
Kobiety i mężczyźni: czy my umiemy się dogadać? – nowy projekt Fundacji Nowej Wspólnoty
Serce Ogrodu Europejskim Drzewem Roku 2024
Buk nazywany Sercem Ogrodu, który od 200 lat rośnie w Arboretum w Wojsławicach na Dolnym Śląsku, niedawno został zwycięzcą konkursu na Europejskie Drzewo Roku 2024.
Celem konkursu, którego polską edycję organizuje Fundacja Gaja, jest zwrócenie uwagi na ciekawe, stare drzewa jako ważne elementy dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego.
Przeczytaj więcej o Sercu Ogrodu i konkursie na Europejskie Drzewo Roku w tekście Fundacji Gaja. 👇
🔔 Jeśli działasz w organizacji społecznej, pamiętaj, że Ty także możesz dodać do portalu informację na temat Waszych działań. Aby to zrobić, wejdź na stronę moje.ngo.pl.
Źródło: inf. własna ngo.pl
Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.