29 kwietnia o godz. 14 w rzeszowskim Hotelu Bristol odbyło się spotkanie, którego celem było promowanie Podkarpacia. Fundacja Karpacka-Polska w Sanoku poprzez ludzi i miejsca pokazuje bogactwo regionu, zarówno wspaniałe możliwości turystyczne, jak i nowoczesny przemysł. Między innymi Łucja Bielec z Fundacji SOS Życie opowiedziała w wydanej książce o swojej działalności.
Dzięki funduszom szwajcarskim i projektowi Alpy Karpatom powstała książka reporterska „Przestrzeń otwarta. Otwarci ludzie - Podkarpacie” autorstwa Jerzego Sadeckiego oraz film o Bieszczadach „Gdzie niedźwiedzie piwo warzą” Grzegorza Gajewskiego. Na spotkaniu z autorami gościł między innymi ambasador Szwajcarii w Polsce J.E. Lukas Beglinger.
Książka nie jest typowym przewodnikiem. Zbiór tekstów o wyjątkowych ludziach i malowniczych zakątkach każde spojrzeć zupełnie inaczej na Podkarpacie. Region odsłania wielokulturowość, bogactwo i inspirację dla poetów, malarzy i odkrywców. Jest miejscem rodzenia się innowacyjnych rozwiązań technologicznych. W książce autor m.in. spotyka się z Łucją Bielec, założycielką Fundacji SOS Życie, która opowiada o działalności Fundacji.
Podczas spotkania odbyła się także debata z udziałem autorów książki i filmu oraz eksperta ds. public relations Dariusza Tworzydło oraz dyrektora Departamentu Promocji Urzędu Marszałkowskiego Jarosława Reczka. Zwrócono uwagę na wyjątkowy potencjał promocyjny regionu, na wiele wątków, z których każdy zasługuje na uwagę. Goście podkreślali, że region nie powinien specjalizować się w wąskim zakresie promocyjnym, ponieważ ma do zaoferowania różnorodność tematów o europejskim wymiarze.
W książce opisano też aktywnie działającą córkę Łucji Bielec, Kingę i jej działalność w Stowarzyszeniu Kulturalnym JARTE w Mielcu. Stowarzyszenie zajmuje się edukacją kulturalną, wspieraniem artystów-amatorów w dziedzinie fotografii i sztuk wizualnych.
W ramach projektu większość pozyskanych funduszy trafi w formie dotacji do firm i organizacji pozarządowych, ich przedstawiciele pojadą na staże do Szwajcarii, utworzona zostanie partnerska sieć sprzedaży i marketingu produktu lokalnego. Prowadzona jest również szeroko zakrojona kampania promująca region jako całość.
Źródło: inf. nadesłana