Dzięki współfinansowaniu ze środków m.st. Warszawy, realizujemy projekt pt. (Nie)szkoła cyfrowego dobrostanu - edycja III. Kierujemy go do uczennic, uczniów i osób uczniowskich ze szkół podstawowych (klasy VI-VIII) oraz ponadpodstawowych (klasy I-V) z Warszawy. Naszym celem jest wzmocnienie funkcjonowania dzieci i młodzieży w szkole oraz w środowisku rówieśniczym. Szczególnie skupiamy się na dobrostanie cyfrowym młodych ludzi.
Dialogujemy o świecie cyfrowym z uczennicami i uczniami z warszawskich szkół
W naszych działaniach stawiamy na dialog i wymianę wiedzy. Zapraszamy społeczność szkolną do podzielenia się swoim spojrzeniem na świat cyfrowy, doświadczeniami (często trudnymi), emocjami, przemyśleniami; wspólnie szukamy pomysłów, jak tę rzeczywistość zmieniać, jak regulować i wreszcie, jak dobrze, bezpiecznie w funkcjonować w sieci.
W naszym projekcie pracujemy metodą dialogu nansenowskiego, zwanego też dialogiem BEZ UPRZEDZEŃ, opracowanego przez Centrum im. Nansena na rzecz Pokoju i Dialogu (NCPD) - norweską organizację, działającą na rzecz dialogu oraz pokojowej transformacji konfliktów od ponad 30 lat. Przedstawicielka naszej organizacji, miała ogromną możliwość, szansę i wielkie szczęście wziąć udział w szkoleniu z facylitacji dialogu - tu ogromne podziękowania dla Fundacji Edukacja dla Demokracji za zaproszenie i organizację szkolenia oraz dla niesamowitych prowadzących: Christiane Seehausen, Senior advisor z Nansen Center for Peace and Dialogue oraz Agaty Urbanik z Pogotowia Facylitacyjnego. Dziękujemy, że podzieliłyście się z nami swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem.
Czym jest taki dialog? To spotkania, które stawiają na prawdziwą, demokratyczną rozmowę w bezpiecznej i włączającej przestrzeni.
W tym dialogu:
- nie rozstrzygamy sporów – tworzymy przestrzeń do refleksji i uczenia się od siebie
- nie ma ekspertów/ek – każdy głos jest równy i ważny
- nie musimy nic wiedzieć na początku – wystarczy otwartość na słuchanie i dzielenie się swoimi przemyśleniami.
I to jest niezwykłe patrzeć i doświadczać, jak ten dialog działa właśnie w społecznościach szkolnych; bo młodzi są gotowi do szczerego i otwartego dzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniami. Ich spojrzenie na świat wirtualny potrafi zaskakiwać dojrzałością.
Dziękujemy uczennicom, uczniom, osobom uczniowskim oraz kadrze pedagogicznej za zaproszenie, za zaangażowanie, otwartość i wspaniałą atmosferę podczas naszych spotkań/ warsztatów i dialogów.
Fundacja Zaprojektowane do Działania
https://www.facebook.com/zaprojektowane