Na rynku dostępnych jest coraz więcej narzędzi do prowadzenia spotkań online oraz wideo i telekonferencji. Stale dodawane są nowe funkcje, czasem pojawiają się problemy tego czy innego programu z bezpieczeństwem, czy stabilnością. Większość organizacji i instytucji musi zwykle wybrać jedno narzędzie i ofertę jako główną, aby ułatwić sobie pracę. Jeśli Zoom jest tym narzędziem dla Ciebie, oto krótki przewodnik po jego ofercie.
Meetings, Webinar i Rooms — trzy różne narzędzia
W większości przypadków odpowiedź na to pytanie będzie bardzo prosta: Zoom Meetings. To najbardziej powszechny z programów oferowanych przez firmę. To przez niego uczestniczymy w większości wideo i telekonferencji. Jest dostępny w wersji bezpłatnej, płatnych i ze zniżką dla organizacji pozarządowych, instytucji edukacyjnych oraz opieki medycznej.
Zoom Events&Webinars to wyłącznie płatna (od kilkuset euro rocznie) opcja dla organizatorów wydarzeń online w rodzaju webinarów czy konferencji. W tym planie płacimy więcej za większą liczbę osób uczestniczących w wydarzeniach. W zamian otrzymamy dodatkowe funkcje, takie jak współpraca z programami CRM, raportowanie, możliwość odpłatnej rejestracji, wirtualne lobby dla uczestników i uczestniczek spotkania, wiele równoległych sesji podczas jednej konferencji.
Zoom Rooms to również wyłącznie płatne (od 39 euro miesięcznie) narzędzie, które służy do prowadzenia spotkań online w połączeniu z obsługą fizycznych sal wideokonferencyjnych. Posiada rozbudowane funkcje do łączenia ze sobą wielu osób, łączących się za pomocą różnych urządzeń i systemów do łączenia się online.
Zoom Meetings — za co nie musimy płacić?
Program Zoom nie wymaga posiadania konta od osób, które po prostu dołączają do naszego spotkania. Wystarczy im zainstalowany program, aplikacja lub wtyczka do przeglądarki. Wymóg konta oraz konieczność wyboru z oferty pojawia się, kiedy chcemy samodzielnie organizować spotkania online.
Bezpłatna, podstawowa (tzw. Basic) wersja Zoom pozwala na organizowanie spotkań do 100 osób i trwających maksymalnie 40 minut. Jeśli organizujemy spotkanie tylko dwuosobowe (my i rozmówca), to może ono trwać nawet 30 godzin. Po założeniu tego konta w ustawieniach możemy również włączyć opcję podziału spotkania na pokoje (tzw. breakout rooms).
Nie mamy niestety dostępnych takich opcji jak prowadzenie ankiet, streamowanie wydarzenia na zewnętrzne platformy (np. YouTube czy Facebook) czy dodawanie drugiej osoby współprowadzącej jako co-hosta.
Zoom Meetings — możliwości wersji płatnych
Posiadając płatne konto ZOOM, możemy wydłużyć czas trwania naszych spotkań online, zwiększyć limit osób uczestniczących oraz zyskać dostęp do dodatkowych funkcjonalności. Do wyboru mamy trzy poziomi licencji: Pro, Business i Enterprise. Dodatkowo do każdej z nich możemy zakupić dodatki np. zwiększające limity osób uczestniczących w spotkaniu czy konferencji.
Podstawowa wersja płatna to PRO (14 euro miesięcznie). Limit osób na spotkaniu to nadal 100, ale czas trwania jednego spotkania to teraz 30 godzin. Z tego rodzaju konta można już prowadzić streaming na inne platformy oraz zapisywać nagrania nie tylko na naszym lokalnym dysku, ale również w chmurze (do 1GB). Osoby prowadzące spotkanie spotkania mogą również łatwiej zarządzać osobami uczestniczącymi, udzielać uprawnienia dodatkowym prowadzącym, prowadzić ankiety, a po spotkaniu sprawdzać raporty dot. uczestnictwa.
Wersja Business posiada limit osób zwiększony do 300, możliwość oznaczenia własnym znakiem graficznym zaproszeń i stron logowania do telekonferencji oraz dodatkowe funkcje administracyjne. Wersja Enterprise pozwala na uczestnictwo do 500 osób w formie spotkania lub webinaru. Dodatkowo otrzymujemy bardziej szczegółowe statystyki.
Licencje Pro i Business i Enterprise można opłacać miesięcznie (rezygnując z przedłużenia, kiedy nie organizujemy spotkań) lub rocznie (za co otrzymujemy zniżkę 17%).
Zoom Meetings ze zniżką dla organizacji pozarządowych
Na szczęście dla organizacji pozarządowych, Meetings w wersjach Pro lub Business, Rooms, Webinar oraz dodatki do nich, można uzyskać ze zniżką do 50%. Oferta dla NGO dotyczy zakupu rocznych planów. Zniżkę można otrzymać za pośrednictwem fundacji TechSoup. Więcej szczegółów na temat oferty można przeczytać na stronie TechSoup Polska.
Przeczytaj także
Interesujesz się nowymi technologiami i chcesz w oparciu o nie rozwijać swoją organizację? Zajrzyj również na blog Sektora 3.0 i dołącz do naszego newslettera, by nie przegapić kolejnych przydatnych tekstów. Zapraszamy!
Źródło: Sektor 3.0