Organizujesz wydarzenie dla sąsiadów. Zależy Ci na tym, aby nie tylko jak najwięcej osób przyszło, ale także, aby część z nich czynnie włączyła się w przygotowania. Podpowiadamy, jak wypromować wydarzenie sąsiedzkie.
Organizując Dzień Sąsiada warto pamiętać, że to wydarzenie nie musi być ani duże ani trwać cały dzień. W Dniu Sąsiada ważna jest okazja do spotkania i integracji z sąsiadami. Ważniejsze od ilości atrakcji czy liczby uczestników jest atmosfera spotkania. Nie mniej warto zadbać o to, aby o tym wydarzeniu dowiedziało się możliwie dużo potencjalnych uczestników i uczestniczek. Podpowiadamy, gdzie ich szukać i jak zapraszać do udziału.
Promocja przed wydarzeniem
Poinformuj sąsiadów i sąsiadki o planowanym wydarzeniu. Przygotuj podstawowe informacje: co, gdzie i kiedy ma się wydarzyć, kto i na jakich zasadach może wziąć udział. Dołącz do tego zdanie lub hasło, zachęcające do włączenia się w organizację lub po prostu do przyjścia na imprezę. Dobrze jest dołączyć do tego także jakieś zdjęcie (pamiętać trzeba o zachowaniu praw autorskich, można korzystać z bezpłatnych zdjęć na takich platformach, jak np. pixaby lub unsplasch) lub inny element graficzny, który przyciągnie uwagę.
Do rozpowszechnienia tej informacji wykorzystaj:
- lokalne fora internetowe i grupy na Facebooku,
- media społecznościowe (np. Facebook, Instagram, Tik Tok),
- lokalne/dzielnicowe gazetki,
- lokalne portale informacyjne,
- stronę internetową dzielnicy,
- pocztę pantoflową.
Możesz przygotować:
- plakat (papierowy i/lub elektroniczny),
- ulotki;
- wydarzenie na Facebooku.
Jeśli sam lub sama nie wiesz, jak się do tego zabrać, poszukaj wśród sąsiadów osoby, która może ma takie umiejętności i podejmie się takiego zadania.
Pamiętaj o cennych lokalnych sojusznikach:
- lokalnym biznesie (np. sklepikach, kawiarniach),
- lokalnych instytucjach i organizacjach pozarządowych (w tym np. szkołach, bibliotekach),
- partnerstwie lokalnym,
- radnych osiedla i dzielnicy (informacje znajdziesz na stronie urzędu dzielnicy – ich lista na stronie m.st. Warszawy).
Promocja w trakcie wydarzenia
Wydarzenia sąsiedzkie mają tę miłą cechę, że nie wymagają od uczestników i uczestniczek długich przygotowań, aby wziąć w nich udział. Dlatego nawet, jeśli na początku wydarzenia pojawi się mało osób, można w trakcie jeszcze postarać się o przyciągnięcie kolejnych.
Warto zadbać o:
- na bieżąco wrzucane zdjęcia, video, live na stronie/profilu wydarzenia w mediach społecznościowych,
- nagłośnienie, muzykę (może być sąsiedzki muzykowanie),
- plakaty rozwieszone w okolicy,
- osoby zapraszające sąsiadów na wydarzenie (np. dzieci, młodzież),
- strzałki, kierunkowskazy kierujące w miejsce wydarzenia.
Promocja po wydarzeniu
Pochwalcie się, jak było. Po wydarzeniu warto:
- umieścić (w formie wpisu, posta w mediach społecznościowych lub plakatu w lokalnej instytucji, organizacji) z podsumowaniem wydarzenia.
- podziękować sąsiadom - gościom i współorganizatorom – za wspólne spotkanie.
Więcej podpowiedzi i wsparcie
Przez cały maj można skorzystać z pomocy i podpowiedzi Fundacji Grupa w Działaniu, która wraz z Urzędem m.st. Warszawy wspiera organizaotrów sąsiedzkich wydarzeń. Na chętnych czeka bezpłatne doradztwo, pakiety sąsiedzkie, podpowiedzi i inspiracje. Także wsparcie promocyjne – wystarczy zgłosić, co i kiedy robicie, a informacje zostaną puszczone dalej. Wypełnijcie formularz.
Więcej informacji na stronie: https://um.warszawa.pl/waw/sasiedzka/jak-zorganizowac-dzien-sasiada-poradnik
Źródło: inf. własna warszawa.ngo.pl
Skorzystaj ze Stołecznego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych
(22) 828 91 23