Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
29 listopada, w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie, odbył się Etnoshow. Uczniowie i nauczyciele z dwunastu szkół z całej Polski przyjechali do Warszawy by zaprezentować efekty swojej pracy w ramach projektu EtnoLog – zaloguj się na ludowo! realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
29 listopada, w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie, odbył się Etnoshow. Uczniowie i nauczyciele z dwunastu szkół z całej Polski przyjechali do Warszawy by zaprezentować efekty swojej pracy w ramach projektu EtnoLog – zaloguj się na ludowo! realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
W dużej sali Muzeum szkoły rozstawiły swoje stoiska. Przy każdym z nich można było poznać szczegóły realizowanego przez nich projektu, często także skosztować lokalnych przysmaków kulinarnych. Pierwsza część Etnoshow przeznaczona była na konsultacje ekspertów. Ośmioro etnografów i animatorów m.in. z Narodowego Instytutu Dziedzictwa, Mazowieckiego Centrum Kultury i Sztuki czy Centrum Edukacji Obywatelskiej krążyło między stoiskami szkół odpowiadając na pytania uczniów i nauczycieli oraz udzielając porad na kolejne miesiące pracy nad projektami.
Następnie przyszedł czas na część artystyczną. Każda szkoła wystąpiła z krótkim programem prezentującym swój projekt. Przeważnie były to tańce i pieśni ludowe, ale miłośnicy tradycyjnego rękodzieła także mogli znaleźć coś dla siebie. Zakończenie tej części Etnoshow uświetnił występ zespołu Babooshki.
Jako że Etnoshow odbywał się w wigilię Św. Andrzeja, uczniowie wzięli udział w warsztacie o tradycyjnych wróżbach andrzejkowych, przygotowanym przez pracowników Muzeum Etnograficznego. W tym czasie ich nauczyciele, w ramach innego warsztatu, dzielili się swoimi doświadczeniami z pracy metodą projektu.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.