Już 23 czerwca startuje eneloop expedition 2100 – paneuropejski, charytatywny projekt zainicjowany przez Panasonic Energy Europe. Trzy zespoły: z Polski (czerwony), Danii (fioletowy) oraz Wielkiej Brytanii (żółty) staną do rywalizacji, by wygrać dla wybranej przez siebie proekologicznej organizacji nagrodę w wysokości 21 000 euro.
Eneloop expedition 2100 to 120-dniowa, piesza wyprawa przez Europę na trasie liczącej około 2100 kilometrów. Jej nazwa nawiązuje do produkowanych przez firmę Panasonic
przyjaznych dla środowiska akumulatorów eneloop oraz liczby możliwych dla nich ponownych ładowań. Trzy duety rywalizują, by wygrać wsparcie dla wybranej przez siebie inicjatywy proekologicznej, w efekcie czego Panasonic Energy Europe przekaże
21 000 euro organizacji, wskazanej przez zwycięski zespół oraz po
2 100 euro dla organizacji wybranych przez pozostałe zespoły. Celem ekspedycji jest dotarcie do mety w Mediolanie z jak największą liczbą punktów. Można je zdobyć w rywalizacji w mediach społecznościowych, cotygodniowych wyzwaniach oraz podczas realizacji zadań, które czekają na drużyny w pięciu miastach na trasie ekspedycji.
Każdy zespół podąża inną, pieszą trasą przez Europę, aby dotrzeć z rodzinnego kraju do Mediolanu. Zespoły czerwony, żółty i fioletowy będą startować odpowiednio z
Poznania (Polska),
Cambridge (Wielka Brytania) oraz
Kopenhagi (Dania). Mapa trasy marszu każdego zespołu znajduje się na
stronie internetowej eneloop expedition, dzięki czemu fani będą mogli śledzić swój ulubiony zespół i aktywnie pomagać mu podczas wyzwań na trasie.
Polskę reprezentuje zespół czerwony – Michał Chowaniec i Paweł Kalisz, którzy będą pokonywać trasę na rzecz Amnesty International.
„Bierzemy udział w projekcie, bo to zarówno szansa, aby pomóc innym, jak i okazja do budowania pozytywnych filarów dla całego społeczeństwa. Chcemy wesprzeć Amnesty International w ich działaniach prospołecznych, szczególnie w obszarze edukacji. Jest ona najlepszą bronią w walce z ubóstwem i pomaga w stawaniu się najlepszą wersją samych siebie” – wyjaśniają swoje motywy Michał Chowaniec i Paweł Kalisz
Zespół fioletowy stawia na zrównoważone podejście do projektowania. Anders i Kasper z Danii będą reprezentować estońską organizację pozarządową Sorex, czyli Studenckie Stowarzyszenie Ochrony Środowiska. Anders i Kasper mają nadzieję, że biorąc udział w eneloop expedition 2100, „rozpropagują ekologiczne przesłanie i zainspirują innych, by poszli w ich ślady”.
Llitewska para Romas i Simona z zespołu żółtego, choć przeprowadziła się do Wielkiej Brytanii, postanowiła wesprzeć organizację non-profit w swoim ojczystym kraju: Čepkeliai-Dzūkija National/PAN Park. Litewska organizacja pozarządowa działa na rzecz ochrony naturalnego ekosystemu lasów Dajnowa, gdzie poznali się Romas i Simona. Para chce pomóc w zachowaniu piękna naszej planety dla przyszłych pokoleń.
„Jestem pewien, że trzy biorące udział w rywalizacji zespoły mają wszystko czego trzeba, by z powodzeniem dotrzeć do celu zrzeszając po drodze grono fanów. Wierzę też w proekologiczny wymiar inicjatywy, który pozwoli budować szacunek dla środowiska naturalnego” – mówi Jörg Toboll, dyrektor zarządzający Panasonic Energy Europe
Zespoły są wyposażone w akumulatory eneloop, niezbędny sprzęt trekingowy, posiłki biwakowe oraz drony. Sponsorami ekspedycji są
Columbia Sportswear (odzież outdoorowa),
Nordisk (sprzęt outdoorowy),
Xiro (małe drony),
Fairphone (smartfony przyjazne dla środowiska),
T-mobile Austria (usługi telefonii komórkowej),
Sparkle (prezentacje w mediach społecznościowych),
Adventure Food (posiłki typu instant na wyprawy outdoorowe),
Husky (sprzęt outdoorowy) oraz
Panasonic (urządzenia elektroniczne).