Wystartowała kampania wizerunkowo-promocyjna Regionalnego Programu Województwa Lubelskiego (RPO WL) pod hasłem „Sam zobacz, jak dużo się zmieniło". Ma pokazać mieszkańcom województwa, że środki unijne z RPO WL towarzyszą im każdego dnia.
Przez pryzmat inwestycji dofinansowanych z Regionalnego Programu, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego chce pokazać mieszkańcom, że Fundusze Europejskie są obecne w ich codziennym życiu. Pomagają dojechać do pracy i szkoły, towarzyszą w czasie wypoczynku i w obowiązkach zawodowych, sprawiają, że łatwiej i szybciej możemy dotrzeć na Lubelszczyznę oraz poruszać się po regionie.
Mimo wszystko często ich nie dostrzegamy. Stąd pomysł na wykorzystanie niezwykłych okularów, wzorowanych na technologii Google Glass. Zakładając je, odkrywamy zupełnie nową rzeczywistość. Okazuje się, że fundusze z RPO WL są bliżej, niż myślimy. Otaczają nas, dlatego możemy spotkać je w niemal każdym obszarze naszej aktywności: przedsiębiorczości, komunikacji, turystyce i kulturze, zdrowiu, środowisku naturalnym oraz edukacji.
Kampania skupia uwagę na efektach Programu, czyli konkretnych projektach, z którymi, jako mieszkańcy Lubelszczyzny, stykamy się na co dzień. Od 2007 roku, kiedy ruszył Regionalny Program Województwa Lubelskiego, zakończonych zostało ponad 2 000 unijnych przedsięwzięć. Przeszło 900 kolejnych inwestycji jest w realizacji. Na ich wsparcie wykorzystaliśmy 90 proc. budżetu RPO WL, który liczy 4,9 miliarda zł.
Spot promujący kampanię można zobaczyć w serwisie YouTube.