Znamy zwycięzców konkursu Young Creatives Integrated Competition Eurobest 2018!
24 listopada w Centrum Kreatywności Targowa odbył się finał międzynarodowego konkursu Young Creatives Integrated Competition. Inicjatywa od 10 lat, jest okazją dla młodych talentów z branży reklamowej, do zaprezentowania swoich umiejętności. W tym roku finał pierwszy raz w historii odbył się w Polsce.
W tym roku finał pierwszy raz w historii odbył się w Polsce. Wspólnie z Greenpeace postawiliśmy przed uczestnikami problem dotyczący nas Wszystkich – Zmiany klimatu w Europie wywołane przez emisję Węgla w celu pozyskania energii.
Nagrodę główną zdobył zespół: Thomas Jørgensen Parastatidis oraz Magnus Mynderup-Bjørnshave, reprezentujący agencję Robert Boisen & Like-Minded z Danii. Srebrny medal otrzymali Anton Stolpovskii i Anastasiia Kashina, rosyjski zespół reprezentujący dwie agencję Fury oraz WNM.digital. Brąz powędrował do Pierpaolo Bivio i Andrea Raia, którzy startowali z ramienia DDB oraz Publicis z Włoch.
Partnerem konkursu był Greenpeace. Zadanie konkursowe oparte było na raporcie udostępnionym publicznie 8 października 2018 r. przez ONZ w którym Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu (IPCC) wyraźnie ujawnił niedostateczność działania Europy w sprawie zmian klimatu oraz informował o jego głównym powodzie - Węglu. Uczestnicy mieli zmierzyć się z problemem przetłumaczenia raportu w taki sposób, by rezonował się oraz wpływał na społeczeństwo. Pozwolił im zrozumieć w jaki sposób problem dotyka życia ich oraz w przyszłości ich dzieci. Idea stworzona przez uczestników miała prowadzić do podjęcia przez społeczeństwo realnych działań w tym podpisania petycji, dzięki której mamy szansę zmienić regulacje dotyczące polityki energetycznej węgla. Brief przygotowała Joanna Uniwersal z Ogilvy.
Young Creatives Integrated Competition jest konkursem skierowanym do pracowników branży marketingowej, którzy nie ukończyli 31 lat. Prace oceniało jury pod przewodnictwem Maćka Twardowskiego, Executive Creative Director z Ogilvy w składzie: Christian Behrendt Group Creative Lead/Google ZOO - Dach, France & Mena, Maria Milusheva Creative Director & Partner/Noble Graphics TBWA, Krzysztof Cibor Communication Specialist/Greenpeace Polska. Prace dostępne na stronie www.eurobest.com
Organizatorzy konkursu: Eurobest, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, KTR
Partnerzy: Greenpeace, Decode Media.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową, jest to obecnie 106 podmiotów: agencje full service, domy mediowe, agencje brand design, interaktywne i ambientowe. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i pomysłów pomiędzy podmiotami działającymi na rynku. Ponadto działalność SAR koncentruje się na tworzeniu, wdrażaniu i popularyzowaniu standardów przetargowych, dobrych praktyk biznesowych, prowadzeniu szkoleń, seminariów i edukowaniu kadr, a także na badaniach rynkowych. Oprócz tego SAR wraz Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych (Związek Mediów i Reklamy) prowadzi lobbing wokół prawa reklamy. Stowarzyszenie jest organizatorem wyznaczających standardy reklamowe konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award i KTR. Od 1999 r. SAR jest członkiem European Advertising Agencies Association (EAAA), obecnie European Association of Communications Agencies (EACA). Oprócz tego współpracuje z międzynarodowymi stowarzyszeniami reklamy, tj. EACA, IPA, ADC*E. W Polsce SAR jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions oraz kreatywnej platformy medialnej Shots. www.sar.org.pl
Źródło: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR