Program Google Ad Grants zapewnia zakwalifikowanym organizacjom możliwość prowadzenia kampanii reklamowych z wykorzystaniem platformy AdWords. Zapoznaj się ze zmianami wprowadzonymi 1 stycznia tego roku i dziel się swoją misją z jeszcze większą grupą odbiorców.
Google co jakiś czas wprowadza zmiany do programu, aby upewnić się, że reklamy tworzone w ramach programu Google Ad Grants osiągają zamierzone rezultaty, odpowiadają na potrzeby odbiorców i reprezentują odpowiednią jakość.
Przeczytaj też: Google Ad Grants: ważna informacja od Fundacji TechSoup
Wprowadzone zmiany
O ile zwiększenie pułapu stawki jest rzeczą pozytywną, o tyle pozostałe zmiany wywołały wśród użytkowników lekkie zamieszanie.
Zmiany zostały podzielone na cztery główne kategorie: Warunki korzystania z programu Google Ad Grants, Kampanie odzwierciedlające misje, Zasady dotyczące witryn, Zasady zarządzania kontem.
Warunki korzystania z programu Google Ad Grants
W tym punkcie Google podkreśla, że do programu nie zostaną zakwalifikowane organizacje, które:
- W jakikolwiek sposób praktykują dyskryminację;
- Promują nienawiść, nietolerancję, dyskryminację lub przemoc;
- Promują niechęć i nieprzyjazne nastawienie wobec grup podlegających ochronie (czyli grup, które za względu na swoje cechy mogą stać się obiektem dyskryminacji bądź marginalizacji).
Kampanie odzwierciedlające misje
Wszystkie reklamy uruchomione w ramach Google Ad Grants muszą być zgodne z misją oraz celami organizacji, a także mieć ustawione słowa kluczowe im odpowiadające.
- Słów markowych należących do innej jednostki (np. nazw innych firm lub organizacji, gazet/internetowych portali informacyjnych nie będących własnością organizacji);
- Słów kluczowych składających się z jednego wyrazu, z wyjątkiem słów określających markę (np. nazwa własnej organizacji), znanych nazw problemów zdrowotnych oraz małej liczby słów uznanych za wyjątki (wymienionych tutaj);
- Zbyt ogólnych słów kluczowych (np. „bezpłatne filmy”, „książki elektroniczne”, „wiadomości dnia”, nazw miejsc, wydarzeń historycznych lub nazwisk ludzi zapisanych na kartach historii);
- Słów kluczowych o wyniku jakości wynoszącym dwa lub mniej.
Zasady dotyczące witryn
Zmiana dotyczy witryn internetowych, do których użytkownicy przekierowywani są po kliknięciu w reklamę organizacji. Domena przed dodaniem jej do naszej reklamy musi zostać zatwierdzona w trakcie rejestracji do programu Ad Grants.
- Muszą być w posiadaniu organizacji i być przez nią zarządzane – nie można wykorzystać strony na Facebooku lub darmowej platformy blogowej, np. nazwa.wordpress.com;
- Muszą być wysokiej jakości – posiadać obszerny i jasny opis organizacji oraz jej misji; poprawnie działać, nie zawierać uszkodzonych linków, ani gwarantować uzyskania rezultatów po konsultacji, skorzystaniu z usługi lub dokonaniu zakupu;
- Ich głównym celem nie może być działalność handlowa – sprzedaż produktów, usług, konsultacji lub zwiększanie liczby potencjalnych klientów. Wszelkie działania powinny wspierać nieodpłatnie realizowaną misję organizacji. Ponadto należy ujawnić, w jaki sposób środki zebrane w ramach tej działalności są wykorzystywane (np. w postaci rocznego raportu);
- Muszą mieć ograniczoną ilość wyświetlanych reklam i mogą to być tylko reklamy, które są związane z misją organizacji. Nie wolno także korzystać z Google AdSense.
Zasady zarządzania kontem
Zmiany te mają prawdopodobnie największy wpływ, ponieważ związane są z zarządzaniem kontem AdWords oraz efektami prowadzonych kampanii.
- Konto musi mieć ustawioną geolokalizację, aby wyświetlać reklamy w lokalizacjach, które są związane z działalnością organizacji (np. jeśli organizacja działa na terenie Warszawy, ale nie poza jej granicami, należy w swoich kampaniach jako docelową lokalizację ustawić „Warszawa”, a nie „Polska”);
-
Wszystkie konta muszą posiadać
- co najmniej dwie aktywne grupy reklam w danej kampanii, a każda grupa musi zawierać zestaw zbliżonych do siebie słów kluczowych oraz dwa aktywne teksty reklam;
- co najmniej dwa rozszerzenia reklam z linkami do podstron.
- Na poziomie konta należy utrzymać CTR (współczynnik klikalności) na poziomie minimum 5% - jeżeli CTR spadnie poniżej 5% i sytuacja ta utrzyma się przez dwa miesiące pod rząd, konto zostanie zlikwidowane;
- Należy przed terminem wypełnić roczną ankietę, w przeciwnym razie konto zostanie zlikwidowane.
Jednocześnie Google potwierdza w tym miejscu możliwość skorzystania z usług zewnętrznych specjalistów do obsługi konta Ad Grants.
Sprawdźcie z nami swoje kampanie krok po kroku: Zmiany w AdGrants – sprawdź krok po kroku, czy spełniasz nowe warunki.
Źródło: www.techsoup.pl/pl/