Fundacja Studio Psychologii Zdrowia i agencja Planet PR zostały nagrodzone Złotym i Brązowym Spinaczem za kampanię „HIVokryzja. Wyleczmy się”, której celem było przeciwdziałanie dyskryminacji społecznej osób żyjących z HIV.
W kampanii po raz pierwszy w Polsce wzięły udział osoby seropozytywne. Bohaterką była młoda, zakażona dziewczyna. Kampania poprzez niebanalne działania (w internecie oraz przestrzeni publicznej) zderzyła odbiorców z fałszywym postrzeganiem i stereotypami dotyczącymi osób z HIV, jednocześnie edukując i promując postawy racjonalne.
Złoty Spinacz dla Fundacji Studio Psychologii Zdrowia i Planet PR został przyznany w kategorii „Medycyna i Zdrowie”, zaś Brązowy w kategorii „Kampania społeczna”.
- HiVokryzja była dla mnie, po latach pracy z osobami żyjącymi z HIV, bardzo emocjonalną kampanią. To był też niezmiernie trudny w realizacji projekt, gdyż nie jest łatwo mówić o chorobach, a szczególnie o tak stygmatyzujących jak HIV. Pierwszy raz na tak szeroką skalę udało się pokazać, że osoby zakażone wirusem HIV żyją wśród nas, a ich życie nie różni się od życia osób zdrowych - mówi Małgorzata Kruk, Prezes Fundacji Studio Psychologii Zdrowia. - Jestem dumna z głównej bohaterki kampanii Kasi, że nie bała się otwarcie mówić o życiu z HIV, ryzykując swoim życiem zawodowym czy osobistym. Dopóki HIV stanowił będzie temat tabu, dopóty osoby żyjące z nim będą się ukrywać, a reszta społeczeństwa będzie żyć w fałszywym przekonaniu, że temat ich nie dotyczy.
- Ta kampania była wyjątkowym projektem pod wieloma względami. Cieszę się, że jako agencja mogliśmy przy niej pracować, wykorzystując nasze kompetencje w komunikacji trudnych projektów i dotarciu do szerokiego grona odbiorców. Pracy przy „HIVokryzji” towarzyszyła dodatkowa pasja, bo właśnie z pasji do zmian rodzą się takie projekty - powiedział Łukasz Wilczyński, CEO Planet PR.
Organizatorem kampanii była Fundacja Studio Psychologii Zdrowia. Działania komunikacyjne prowadziła agencja Planet PR. Za opracowanie koncepcji i strategii komunikacji odpowiadała Leo Burnett Group.
Złote Spinacze to najbardziej prestiżowy konkurs w branży public relations w Polsce, organizowany przez Związek Firm Public Relations. W tym roku po raz pierwszy przyznawano Spinacze w trzech kolorach: złotym, srebrnym i brązowym.
Źródło: Informacja własna Planet PR