Od lipca z Facebooka zniknie funkcja umożliwiająca NGO prowadzenie w serwisie zbiórek na cele dobroczynne. Nadal będzie jednak można publikować newsy z linkami kierującymi do zewnętrznej strony organizatora zbiórki. Dowiedz się, z jakich narzędzi możesz skorzystać, by zbieranie darowizn nadal było proste i skuteczne.
Co się zmieni w kwestii prowadzenia zbiórek na Facebooku?
Meta ogłosiła, że organizacje dobroczynne na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego nie będą mogły od 1 lipca tego roku organizować zbiórek w serwisach Facebook i Instagram. Zmiana dotyczy więc także Polski. Do ostatniego dnia czerwca aktywne będą jeszcze wszystkie istniejące zbiórki, a do 15 lipca środki zostaną przekazane ich założycielom.
Nie oznacza to jednak, że organizacje pożytku publicznego nie będą już miały możliwości informowania na Facebooku o swoich zbiórkach. Konieczne będzie natomiast przekierowywanie użytkowników serwisu na stronę zewnętrzną, na której mogą dokonać wpłaty. Jak ogłoszono, Meta rozważa wspieranie organizatorów zbiórek poprzez dostosowanie przycisku „Przekaż datek” w postach tak, by kierował darczyńców do witryny organizacji dobroczynnej lub innego wybranego przez nią kanału.
Jeśli nie na Facebooku, to gdzie? Dwa sposoby organizacji zbiórek
Zbiórki na Facebooku były popularną funkcją – wielu użytkowników chętnie udostępniało informacje o nich, prosiło o wpłacanie datków np. przy okazji swoich urodzin czy ślubu. Było to dużym wsparciem dla NGO, bo z uwagi na łatwość dorzucenia się do zbiórek cieszyły się one powodzeniem. Na szczęście nadchodzące zmiany w serwisach Meta nie muszą oznaczać dla Twojej organizacji spadku liczby darowizn.
Z postów na Facebooku możesz przekierowywać darczyńców do któregoś z serwisów crowdfundingowych, np. siepomaga.pl czy zrzutka.pl. Druga opcja to zainstalowanie na stronie internetowej organizacji modułu płatności FaniPAY, z którym wpłacenie datku jest dziecinnie proste.
Zbieranie darowizn z FaniPAY – jak to działa?
Fundacja FaniMani wspiera NGO w zbieraniu funduszy na wiele sposobów. Jednym z nich jest FaniPAY, gotowy moduł płatności, który organizacja może zainstalować na swojej stronie internetowej dosłownie w kilka minut, bez pomocy programisty. Widget do dokonania wpłaty jest widoczny na każdej podstronie witryny, dzięki czemu odwiedzający w każdej chwili są w stanie szybko przekazać darowiznę. Co ważne, możesz go łatwo dostosować do swoich potrzeb i wyglądu strony.
Jaką przewagę ma narzędzie FaniPAY nad organizowaniem zbiórek w serwisach takich jak siepomaga.pl czy zrzutka.pl? Po pierwsze, zyskujesz pełny dostęp do danych osób wpłacających, a dzięki ustawieniu własnej zgody marketingowej możesz łatwo pozyskiwać zgody na dalszą komunikację z nimi. Po drugie, chętnych do wpłacenia darowizny nie rozpraszają inne zbiórki widoczne w serwisie. Po trzecie, przez widget FaniPAY darczyńca może wybrać opcję wpłat cyklicznych, to znaczy wybrać kwotę, jaka będzie przekazywana organizacji co miesiąc. Po czwarte, FaniPAY daje możliwość założenia skarbonki na zbiórkę dla konkretnej organizacji, którą darczyńca łatwo udostępni innym.
Jak widzisz, likwidacja funkcji zbiórek na Facebooku nie musi utrudnić Twojej organizacji zbierania funduszy. W FaniMani wiemy, jak pomagać NGO w pozyskiwaniu darowizn. Dodaj widget FaniPAY na swojej stronie internetowej i zacznij zbierać wpłaty już dziś!