Kto z nas nie zna uczucia przyjemnego zadowolenia, gdy po długich poszukiwaniach udało nam się znaleźć w dużym sklepie internetowym dokładnie taką kurtkę, jaką chcieliśmy mieć? Albo wrażenia, że gdy odbieramy paczkę od kuriera, to tak naprawdę dostaliśmy prezent (i co z tego, że wcześniej sami za niego zapłaciliśmy…)?
A co, gdybyśmy powiedzieli, że zakupy online mogą dawać coś więcej, niż tylko przyjemność z kupienia nowej rzeczy? Co takiego? – Satysfakcję czynienia dobra, wspierania ważnych celów społecznych, inicjatyw lokalnych i pomagania wszędzie tam gdzie są palące potrzeby.
Efekt trudnego czasu – rozwój
Pandemia koronawirusa zmieniła, prawdopodobnie na zawsze, nasze przyzwyczajenia związane z robieniem zakupów. Według danych serwisu Gemius opublikowanych w raporcie „E-commerce w Polsce 2022”, w porównaniu z poprzednimi latami, liczba osób kupujących online wzrosła. Obecnie z tej formy zakupów korzysta już 77% wszystkich polskich internautów. Największą grupę kupujących w sieci stanowią osoby w wieku pomiędzy 35-49 rokiem życia oraz osoby w wieku 50+, z wyższym wykształceniem i oceniające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego jako średnią lub dobrą.
Takie dane to nie tylko wspaniała wiadomość dla właścicieli sklepów internetowych: to także „jaskółka” zwiastująca nowe możliwości, jakie otwierają się przed organizacjami poszukującymi dodatkowych środków na swoje działania prospołeczne.
Przeczytaj cały tekst na blogu FaniMani: https://fanimani.pl/blog/zakupy-przenosza-sie-do-sieci-a-twoja-organizacja/
Źródło: Fundacja FaniMani