PepsiCo Polska i Fundacja PepsiCo kontynuują partnerstwo z Polskim Czerwonym Krzyżem w celu przeciwdziałania kryzysowi bezpieczeństwa żywnościowego wśród najbardziej potrzebujących w ramach programu Food For Good
- PepsiCo, Fundacja PepsiCo i Polski Czerwony Krzyż zajmą się problemem braku bezpieczeństwa żywnościowego w społecznościach najbardziej dotkniętych zjawiskiem inflacji i pogarszającej się sytuacji gospodarczej w Polsce.
- Na program Fundacja PepsiCo przeznaczy 150 tys. dolarów amerykańskich, co zapewni blisko 90 tys. posiłków potrzebującym – dzieciom, seniorom, osobom samotnym oraz rodzinom wielodzietnym.
- Przedsięwzięcie jest kontynuacją dwuletniej już współpracy wspierania żywnościowego osób znajdujących się w sytuacjach kryzysowych.
- Program jest częścią globalnego zobowiązania PepsiCo Food For Good, którego celem jest zwiększanie bezpieczeństwa żywnościowego w społecznościach, w których działa firma.
PepsiCo Polska, Fundacja PepsiCo i Polski Czerwony Krzyż kontynuują partnerski program, który ma odpowiedzieć na wynikający z pogarszającej się sytuacji ekonomicznej stan bezpieczeństwa żywnościowego w Polsce. Celem programu jest pomoc grupom społecznym, które w wyniku wzrostu kosztów życia oraz ciągle rosnącej inflacji utraciły możliwość dostępu do posiłków w myśl zdrowej i zbilansowanej diety. W ramach programu około 90 tys. posiłków zostanie dostarczonych do ponad 1,6 tys. osób w województwach mazowieckim, małopolskim oraz lubelskim.
Znaczący wzrost kosztów życia oraz przekraczająca poziom 20% inflacja są głównymi przyczynami pogorszenia się sytuacji materialnej setek tysięcy osób w Polsce. Zjawiska te są kolejnymi negatywnymi czynnikami – po kryzysie wywołanym przez pandemię Covid-19 oraz wojnę w Ukrainie – odczuwanymi najbardziej dotkliwie przez osoby starsze jak i dzieci, szczególnie wywodzące się z rodzin ubogich i wielodzietnych. Osłabienie realnej siły nabywczej pozostającej w dyspozycji tych osób powoduje negatywne konsekwencje na ilościowym i jakościowym odżywianiu.
– W PepsiCo Polska wspieramy te grupy osób, które najbardziej potrzebują pomocy. Jesteśmy do jej udzielania zobowiązani jako członkowie lokalnej społeczności – powiedziała Aleksandra Wierzba, Specjalistka ds. Komunikacji i CSR PepsiCo Polska, koordynatorka współpracy. – Już od ponad dwóch lat działamy wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem, polegając na doświadczeniu i wiedzy jego pracowników i wolontariuszy. PCK umożliwia nam również bezpośrednie zaangażowanie się w działania pomocowe takie cykliczne jak zakupy i pakowanie paczek z żywnością dla potrzebujących przez pracowników PepsiCo.
Polski Czerwony Krzyż, reprezentowany w programie przez jego Mazowiecki Oddział Okręgowy, został ponownie wybrany partnerem PepsiCo z uwagi na pozytywne doświadczenia z poprzednich programów, a przede wszystkim na zaufanie społeczne, rozbudowaną siatkę oddziałów oraz logistyczne przygotowanie do podjęcia działań na terenie województw mazowieckiego, małopolskiego i lubelskiego.
– To właśnie środki z Fundacji PepsiCo pozwalają na kontynuowanie jednego z największych projektów żywnościowych PCK w ostatnich dwóch latach. Dzięki nim będziemy mogli realnie odciążyć domowe budżety beneficjentów, zaspakajając ich codzienne ilościowe i jakościowe potrzeby żywieniowe poprzez zapewnienie obiadów w szkolnych i świetlicowych stołówkach dla najmłodszych, czy przekazując wartościowe produkty rodzinom i starszym osobom samotnym – dodała Honorata Krzywoń, dyrektor Oddziału Mazowieckiego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Program jest kolejnym wspólnym projektem PepsiCo Polska i Fundacji PepsiCo na rzecz wspierania lokalnych społeczności w czasie szczytów zakażeń trwającej pandemii oraz w obliczu trudności, jakie niesie sytuacja ekonomiczna. Od 2020 r. firma PepsiCo przekazała w Polsce już ponad 200 tys. dolarów na zapewnienie gorących posiłków szczególnie narażonym grupom, takim jak pracownicy medyczni pracujący z pacjentami covidowymi, oraz 230 tys dolarów w poprzedniej edycji programu „Food for Good” w 2022 roku..
Źródło: Polski Czerwony Krzyż