We Wrocławskim Centrum Transferu Technologii odbyło się pierwsze bezpłatne spotkanie dla organizacji pożytku publicznego na temat programu Google Grants. Szkolenie poprowadzili eksperci z międzynarodowej agencji marketingu internetowego, Timgu Ltd, jedynego w Polsce certyfikowanego partnera Google w programie Google Grants.
Wrocławskie Centrum Transferu Technologii działa na rzecz wsparcia nowoczesnego biznesu, prowadzi usługi o charakterze informacyjnym, szkoleniowym i doradczym z zakresu innowacji, transferu nowych technologii, współpracy gospodarczej i wymiany doświadczeń międzynarodowych. W czwartek, 7 lutego br. odbyło się pierwsze szkolenie dla organizacji OPP zorganizowane przez WCTT i agencję marketingu internetowego, Timgu Ltd. W spotkaniu uczestniczyło ponad 30 osób z fundacji z południowo-zachodniej Polski.
Granty na reklamy Google AdWords
Celem spotkania było przybliżenie polskim organizacjom pożytku publicznego nowoczesnych narzędzi marketingu internetowego i mobilnego, a także zapoznanie ich z programem charytatywnym Google Grants. Dzięki przystąpieniu do programu, polskie OPP mogą uzyskać grant w wysokości 10 000 USD na bezpłatne reklamy AdWords w wyszukiwarce Google. Podczas całodniowego seminarium eksperci z międzynarodowej agencji Timgu podzielili się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem ze współpracy z organizacjami NGO z Wielkiej Brytanii i Danii. Specjaliści Timgu omówili takie tematy jak pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej pod kątem konwersji, znaczenie urządzeń mobilnych i platform SMSowych w marketingu organizacji non-profit. Uczestnicy na przykładzie własnych stron www mogli dowiedzieć się jak powinna wyglądać funkcjonalna witryna internetowa NGO, jak dobrze wykorzystać narzędzia analityczne Google Analytics oraz jak najkrótszą drogą umożliwić odwiedzającym wsparcie danej organizacji. Ponadto na przykładzie wybranej fundacji zaprezentowano proces składania wniosków i przystąpienia do programu. Przedstawiono także zasady tworzenia słów kluczowych pod kątem działalności poszczególnych podmiotów.
Międzynarodowi eksperci
Wśród prelegentów byli: Alexander Kahn, założyciel i dyrektor międzynarodowej agencji marketingu międzynarodowego Timgu, były pracownik firmy Google, specjalizujący się w optymalizacji stron internetowych i marketingu mobilnym oraz Marcin Stojak, Country Manager polskiego oddziału Timgu, specjalista w dziedzinie brandingu i kampanii AdWords. Agencja marketingowa Timgu jest certyfikowanym partnerem Google w programie Google Grants w Danii, Wielkiej Brytanii i w Polsce.
„NGO z Europy Zachodniej i Skandynawii z powodzeniem korzystają z narzędzi internetowych i mobilnych, dzięki czemu skuteczniej docierają do swoich odbiorców. W Polsce zainteresowanie programem Google Grants stale rośnie. Dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu w optymalizacji kampanii AdWords dla NGO z Europy Zachodniej, posiadamy unikalną na polskim rynku ofertę obejmującą także systemy płatności on-line i rozwiązania mobilne. Zależy nam na wzroście świadomości organizacji non-profit odnośnie korzyści z tego unikalnego programu. Duże zainteresowanie oraz aktywny udział słuchaczy w dzisiejszym spotkaniu pokazuje jak wiele jest jeszcze w tej kwestii do zrobienia” – przekonuje Marcin Stojak, Country Manager na Polskę w Timgu.
Uczestnicy o szkoleniu
„Zdecydowanie potrzebne są takie szkolenia” – mówi Jagoda Mroczek z Fundacji Opieka i Troska, wspierającej osoby doświadczające choroby psychicznej, kobiety w depresji oraz prowadzącej zajęcia i warsztaty dla seniorów i dzieci. „Jestem zadowolona z dzisiejszego spotkania, usystematyzowałam dotychczasową wiedzę, dzięki praktycznym wskazówkom i indywidualnym konsultacjom zapoznałam się z podstawami prowadzenia konta AdWords” – dodaje.
„Istnieje duża potrzeba szkoleń dla fundacji, zwłaszcza z dziedziny nowoczesnych narzędzi internetowych. Nieoceniona jest tutaj chęć pomocy specjalistów. O programie Google Grants usłyszałam niedawno, nasza organizacja otrzymała już grant, jednak brakowało nam praktycznej wiedzy jak założyć konto i stworzyć kampanię AdWords. Uważam, że program ten powinien być bardziej nagłośniony, jest to kolejny sposób na promowanie działalności organizacji non-profit - mówi Agata Matyasik z krakowskiego Ogniska TKKF „Przyjaciel Konika” prowadzącego hipoterapię dla dzieci niepełnosprawnych z pomocą wolontariuszy.
Więcej informacji o programie Google Grants i szkoleniach udziela: Marcin Rodziewicz, tel. 602 722 343, e-mail: marcin.rodziewicz@timgu.com
Więcej informacji:
Źródło: Timgu Ltd