Kwestia zarządzania zasobami wodnymi staje się coraz pilniejsza dla krajów i regionów, ich społeczeństw i biznesu. Z okazji Światowego Dnia Ziemi (22 kwietnia) Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Instytut Monitorowania Mediów przygotowały przegląd materiałów prasowych i internetowych poświęconych tematowi wody, występujących w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu.
Najczęściej na temat wody w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu pisały dzienniki: „Gazeta Wyborcza” (69 publikacji) i „Rzeczpospolita” (49). 35 razy takie materiały ukazały się w dwumiesięczniku „Środowisko”. Wśród tygodników temat był podejmowany głównie przez „Politykę” (12) i „Newsweek” (6). Z kolei wśród miesięczników „Przemysł chemiczny” (25) i „Przegląd Komunalny” (24) opisywali temat „wody” i CSR-u najczęściej.
Materiały z najwyższym ekwiwalentem reklamowym ukazały się na łamach „Gazety Wyborczej”, „Rzeczpospolitej”, „Polityki” i „Harvard Business Review Polska”.
Z kolei dziennikarzem najczęściej podejmującym temat „wody” w kontekście CSR okazał się Jacek Zyśk, który publikował 10 artykułów na łamach dwumiesięcznika „Środowisko”. 8 artykułów w podanym zakresie przygotował Jacek Sieński, publikując je na łamach „Gazety Pomorskiej” i „Dziennika Bałtyckiego”. Trzecim dziennikarzem najczęściej poruszającym wskazane zagadnienie była Agnieszka Zielińska – autorka 5 artykułów na platformie naszemiasto.pl.
– Światowy Dzień Ziemi to okazja do przypomnienia nam, Ziemianom o wartości planety i tego tak pozornie powszechnego, a w rzeczywistości coraz bardziej cennego zasobu, którym jest woda. Konieczność wspólnej troski o „błękitne złoto” to zadanie każdego z nas i także zadanie biznesu. Zrównoważony rozwój to jedyna droga. Dostęp do wody jest kluczowy nie tylko w regionach w których już dziś jej brak staje się zarzewiem napięć i konfliktów, ale wszędzie tam gdzie jest wykorzystywana jest do procesów produkcyjnych. A więc na całym świecie. Nasz przegląd mediów to małe przypomnienie o znaczeniu wody dla odpowiedzialnego biznesu. A zarazem wstęp do już planowanej analizy tematycznej, która będzie kontynuacją tego tematu w kontekście jakościowym – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
– Tematyka odpowiedzialnego biznesu jest stale obecna w mediach. W prasie oraz portalach internetowych, tylko na temat wody w kontekście CSR, pojawia się średnio 150 publikacji miesięcznie. W 2016 roku teksty o tej tematyce mogły dotrzeć do niemal 50 milionów czytelników, co tworzy imponujące grono odbiorców. W artykułach znaleźć można bardzo praktyczne informacje. To z kolei cenne wskazówki dla przedsiębiorców, którzy chcą włączyć się w trend biznesu odpowiedzialnego społecznie – mówi Magdalena Tokaj, kierownik ds. badań w Instytucie Monitorowania Mediów.
Źródło: Forum Odpowiedzialnego Biznesu