Dlaczego zapinanie pasów w aucie jest tak ważne? Jak się zachować w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń? Między innymi tego dowiedziały się dzieci z wielkopolskich szkół i przedszkoli podczas interaktywnych warsztatów w ramach już 15. edycji akcji Think Before You Drive. W tym roku pracownicy fabryki opon Bridgestone Poznań wraz z charakterystycznym żółtym manekinem testowym Janem przeprowadzili zajęcia dla blisko 1 500 maluchów z 30 różnych plac
Kształtowanie u najmłodszych uczestników ruchu drogowego odpowiedzialnych postaw to główne założenie akcji Think Before You Drive. Podczas realizowanych w jej ramach bezpłatnych, interaktywnych warsztatów dzieci uczą się poprzez zabawę tego, jak dbać o bezpieczeństwo na drodze. Dowiadują się między innymi, jak istotne jest zapinanie pasów i dlaczego potrzebują w aucie fotelików i odpowiednio wyregulowanych zagłówków. Ćwiczą również przechodzenie przez jezdnię oraz reakcje w przypadku niebezpiecznych sytuacji.
Taką dawkę praktycznej wiedzy przekazują im pracownicy poznańskiej fabryki Bridgestone, która zainicjowała i już od kilkunastu lat realizuje tę edukacyjną inicjatywę. Na każdych zajęciach zespołowi Bridgestone towarzyszy charakterystyczny żółty manekin testowy Jan, który zachęca dzieci do interakcji.
– Akcja Think Before You Drive już na dobre wpisała się w nasz harmonogram działań CSR. Nasi pracownicy chętnie angażują się w ich organizację. Sami też zgłaszają do programu placówki, w których uczą się ich pociechy, by przeprowadzić w nich nasze warsztaty. Cieszymy się, że jako producent opon o kwestię bezpieczeństwa na drogach możemy dbać nie tylko poprzez dostarczanie profesjonalnego ogumienia, ale i edukację najmłodszych. To oni już niebawem staną się samodzielnymi uczestnikami ruchu drogowego – najpierw jako piesi czy rowerzyści, a za jakiś czas również kierowcy. Wierzymy, że dobre ziarno zasiane teraz zaowocuje ich odpowiedzialną postawą w przyszłości – zarówno tej bliskiej, jak i odleglejszej – mówi Marika Rajter, jedna z koordynatorek akcji z Bridgestone Poznań.
W ramach 15 dotychczasowych edycji w edukacyjnym programie Think Before You Drive skorzystało już blisko 34 500 przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych z Wielkopolski. W tym roku ekipa z manekinem testowym Janem w maju i czerwcu dotarła do placówek m.in. z Poznania, Śremu, Kórnika, Komornik, Gniezna, Jarocina, Janowca Wielkopolskiego, Biskupic czy Siekierek Wielkich.
– Wyposażenie dzieci w praktyczną wiedzę, która pomoże im zachować bezpieczeństwo na drogach, to niezwykle ważny temat. Równocześnie wiemy, jak dużym wyzwaniem jest obecnie utrzymanie uwagi najmłodszych. Z podziwem obserwowaliśmy, jak aktywnie najmłodsi uczestniczyli w interaktywnych warsztatach i jak wnikliwe pytania zadawali. Ich zaangażowanie utwierdza nas w tym, jak ważne są aktywności edukacyjne w atrakcyjnej dla nich formie – mówi Marika Rajter z Bridgestone Poznań. Dzieci uczestniczące w warsztatach otrzymały również zestaw upominków, a w nim m.in. odblaski i specjalne kamizelki, które pomogą im w zachowaniu bezpieczeństwa na drogach.
Think Before You Drive to niejedyna akcja CSR prowadzona od lat przez Bridgestone Poznań. Jesienią manekin testowy Jan wraz z pracownikami firmy rozdaje mieszkańcom wielkopolskich miejscowości tysiące opasek odblaskowych. W ten sposób już w ramach sześciu edycji akcji Bądź bezpieczny na drodze przypominał, jak ważna jest widoczność pieszych i rowerzystów na jezdni. Firma realizuje również liczne inne działania o charakterze edukacyjnym i społecznym, w tym np. akcje sprzątania lasu.