Jutro kończą się konsultacje społeczne projektu warszawskiej uchwały krajobrazowej. Ruchy miejskie skupione w koalicji Żegnamy Reklamy są zdania, że kluczowy jest jak najkrótszy okres przejściowy, po którym uchwała krajobrazowa weszłaby w życie.
Ruchy miejskie skupione w koalicji Żegnamy Reklamy są zdania, że kluczowy jest jak najkrótszy okres przejściowy, po którym uchwała krajobrazowa weszłaby w życie. Branża reklamowa przez ponad ćwierć wieku zaśmiecała Warszawę, a teraz jeszcze żąda, aby przepisy regulujące tę działalność weszły w życie dopiero za 5 lat. Domagamy się wejścia w życie tych przepisów w ciągu jednego roku - mówi Łukasz Fiszer ze Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, koordynator akcji.
Społecznicy zwracają także uwagę na łagodne potraktowanie przez projekt uchwały ekranów LED (będa mogły zastąpić plakaty na przystankach), dopuszczenie wielkoformatowych billboardów w dzielnicach innych niż Środmieście oraz liczne wyjątki w stosowaniu przepisów m.in. dla: centrów handlowych, kin, organizatorów wydarzeń sportowych czy instytucji kultury. Całość uwag, które organizacje zgłosiły do konsultowanego dokumentu znajdą Państwo w załączniku.
Organizatorami akcji jest sześć warszawskich organizacji: Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze, Ochocianie, Rembertów Bezpośrednio, Stowarzyszenie Mieszkańców Miasteczka Wilanów, Nasze Miasteczko i Ruch Sąsiedzki Targówek-Zacisze-Bródno.
Pobierz
-
Projekt uchwały krajobrazowej - uwagi i propozycje zmian
pdf ・66.53 kB
Źródło: info. nadesłana