Na Placu Bankowym zainaugurowano kampanię społeczną poświęconą wolontariatowi. W ramach 24. edycji Galerii plakatu AMS, m.st. Warszawa, w kategorii specjalnej, uhonorowało w ten sposób najlepsze prace promujące ideę wolontariatu.
Urząd m.st. Warszawy już od wielu lat jest zaangażowany w popularyzację idei wolontariatu wśród mieszkanek i mieszkańców stolicy. Wszystkie działania są realizowane poprzez projekt „Ochotnicy warszawscy”, którego częścią jest Miejski Portal Wolontariatu. Wolontariat prezentowany jest jako najbardziej bezpośrednia forma troski o relacje społeczne i otoczenie.
– Z radością zaangażowaliśmy się w konkurs Galerii Plakatu AMS, bo wierzymy, że prace artystyczne na przystankach zachęcą warszawiaków do wolontariatu. Liczymy, że dzięki temu jeszcze więcej osób odnajdzie w nim atrakcyjny sposób na spędzanie wolnego czasu – indywidualnie, z przyjaciółmi czy rodziną. Wolontariat jest dobrą wolą, którą chcemy się podzielić z innymi, bez żadnego przymusu – powiedziała Karolina Zdrodowska, dyrektorka koordynatorka ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego.
Najlepsze plakaty o wolontariacie
Zwycięski plakat autorstwa Katarzyny Czapskiej i wyróżnione prace: Julii Grochowalskiej, Julii Klinger, Karoliny Lubaszko i Borysa Szembeka można zobaczyć na przystankach w całej Warszawie, w towarzystwie prac nagrodzonych w konkursie głównym Galerii Plakatu AMS, który odbył się pod hasłem “Wygodnie i odpowiedzialnie czyli jak”.
Galeria Plakatu AMS
Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Jest projektem non-profit, którego celem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie polskiego, dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego.
–Galeria Plakatu AMS jest swoistym fenomenem. Od dwudziestu lat dajemy artystom przestrzeń do poruszania istotnych społecznie tematów w największej galerii sztuki, jaką jest miasto. W tej edycji konkursu, we współpracy z Urzędem miasta stołecznego Warszawy, nagrodziliśmy również plakaty najcelniej promujące ideę wolontariatu, który jest nam szczególnie bliski. Od lat promujemy m.in. wolontariat pracowniczy i jesteśmy przekonani, że zaangażowanie w działania społeczne, a tak rozumiemy również misję Galerii Plakatu AMS, przyczynia się do poprawy jakości życia wielu ludzi – powiedział Marek Kuzaka, prezes AMS podczas startu kampanii.
Głównym punktem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Biorą w nich udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz młodzi graficy-projektanci. Co roku na konkurs napływa kilkaset prac. Prace laureatów są eksponowane w ogólnopolskich kampaniach na nośnikach reklamowych typu citylight (gabloty wiat przystankowych) należących do AMS.
Źródło: Urząd m.st. Warszawy