Stolica Polski zaprezentowała się na wystawie światowej EXPO 2010 w Szanghaju, odwiedzanej przez ponad pół miliona osób dziennie. Miasto stołeczne promowało się niecodziennym show muzycznym „Chopin 2.0 – new paradigm”, ukazującym związki wielkiego polskiego kompozytora z Warszawą.
Trwające trzy dni wydarzenie spotkało się z wielkim zainteresowaniem publiczności. Promocja Warszawy na EXPO 2010 w Szanghaju rozpoczęła się briefingiem prasowym dla dziennikarzy chińskich zorganizowanym 19 lipca w pawilonie Polski. Lokalne media miały okazję nie tylko dowiedzieć się, czym jest multimedialne show „Chopin 2.0 – new paradigm”, ale przede wszystkim poznać bliżej Warszawę – miasto młodości Fryderyka Chopina. Stolica zaprezentowała zarówno bogatą ofertę turystyczno-kulturalną, jak i atrakcyjne możliwości inwestycyjne w mieście. W pawilonie Polski, który dziennie odwiedza średnio 60 tys. osób, dla zwiedzających przygotowano specjalny, drukowany mini przewodnik śladami Chopina po Warszawie, a także audioguide na płycie CD. Materiały promocyjne stolicy rozchodziły się w mgnieniu oka.
Największym zainteresowaniem cieszyły się jednak multimedialne koncerty „Chopin 2.0 – new paradigm”, zorganizowane w dniach 19 – 21 lipca na Europe Square. Niecodzienne show połączyło muzykę najwybitniejszego mieszkańca Warszawy ze śpiewem, tańcem i panoramiczną projekcją wizyjną, ukazującą najciekawsze fragmenty z życia stolicy. W programie koncertów wykorzystano aranżacje na trzy fortepiany, przygotowane specjalnie na to wydarzenie przez Filipa Wojciechowskiego. Jazzowe improwizacje, wykonywane na szanghajskiej scenie przez polskich pianistów Justynę Galant-Wojciechowską, Kubę Lubowicza i autora aranżacji, pokazały ponadczasowość twórczości Fryderyka Chopina. Na twarzach publiczności malował się zachwyt. Byliśmy zdumieni takim zaangażowaniem widzów - w rytm utworów klaskały zarówno małe dzieci, jak i dorośli, co nie jest spotykane wśród Chińczyków – mówi Filip Wojciechowski. Dzięki nowatorskiemu ujęciu dzieł Chopina, trafiliśmy do każdego odbiorcy. Publiczność sprawiała wrażenie zahipnotyzowanej naszą muzyką – dodaje Wojciechowski. Niespotykanej magii dodały całemu wydarzeniu pieśni wykonywane przez Iwonę Loranc, okraszone niepowtarzalnymi występami tancerek baletowych.
Cieszy nas fakt, że wydarzenia zorganizowane przez Miasto stołeczne Warszawę miały szansę dotrzeć do tak wielkiej rzeszy zwiedzających. Oferta Warszawy trafiła nie tylko do Chińczyków, ale także do turystów z całego świata, którzy odwiedzają EXPO 2010 w Szanghaju – powiedział dyrektor Andrzej Mańkowski z Biura Promocji Miasta stołecznego Warszawy. Miejsca przed sceną zajęte na godzinę przed koncertem, fantastyczne reakcje publiczności i szeroka obecność stolicy Polski w lokalnych mediach świadczą o skuteczności naszych działań – dodaje dyrektor Mańkowski.
Szanghaj był drugą azjatycką metropolią, w której zorganizowano multimedialne koncerty „Chopin 2.0 – new paradigm” promujące Miasto stołeczne Warszawę. W maju 2010 roku show odbyło się w ramach Festiwalu La Folle Journee w Tokio, które odwiedziło ponad 800 tysięcy osób.
Źródło: http://www.um.warszawa.pl