W Warszawie już ponad 2 tysiące wniosków o obniżenie czynszu
Twoja organizacja chce się ubiegać o obniżenie czynszu z powodu pogorszenia sytuacji finansowej z przyczyn losowych? Pamiętaj, aby odpowiednio uzasadnić swój wniosek!
Przyjęta przez Sejm na początku kwietnia Tarcza antykryzysowa (czyli pakiet rozwiązań przygotowanych na czas kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa) przewiduje m.in. rozwiązania dotyczące ulg w najmach lokali należących do samorządu terytorialnego.
W Warszawie organizacje mogą korzystać z przepisów istniejących już przed epidemią i dających możliwości ubiegania się o jednokrotne obniżenie czynszu z powodu pogorszenia sytuacji finansowej najemcy z ważnych przyczyn losowych.
Warto zapamiętać!
- obniżenie czynszu nie może przekroczyć 3 miesięcy w okresie 5 lat;
- granice dopuszczalnych obniżek czynszu wyznacza suma miesięcznych wydatków obciążających wynajmującego;
- każdy wniosek rozpatrywany jest indywidualnie, biorąc m.in. pod uwagę rodzaj prowadzonej działalności;
- obniżka obowiązuje od 14 marca 2020 do maksymalnie 13 czerwca 2020 r.
Urzędy Dzielnic i ZGN-y mogą również korzystać z przepisów Uchwały LXXXIX/2643/2010 Rady m.st. Warszawy pozwalających na odroczenie płatności lub rozłożenie ich na raty.
Ponad 2000 wniosków
– Do 8 kwietnia do dzielnic wpłynęły 2 043 wnioski o obniżenie czynszu w lokalach użytkowych, a cały czas wpływają kolejne. Nie posiadamy informacji, ile z tych wniosków to wystąpienia organizacji – poinformowała nas Agata Dąbrowska z Biura Polityki Lokalowej Urzędu m.st. Warszawy.
Chcesz złożyć wniosek? Zwróć uwagę, aby znalazły się w nim:
- dane identyfikujące najemcę oraz wynajmowany od m.st. Warszawy lokal,
- dane kontaktowe do najemcy,
- odpowiednie umotywowanie: należy przedstawić informacje uzasadniające złożenie wniosku, czyli w jaki sposób epidemia koronawirusa wpłynęła na sytuację finansową danego najemcy.
– W przypadku konieczności uzyskania dodatkowych informacji ZGN lub urzędy dzielnic będą się zawracać do najemców o ich uzupełnienie, stąd istotne jest umożliwienie kontaktu elektronicznego w postaci adresu mailowego, co wpłynie na przyspieszenie działań – radzi Agata Dąbrowska. – Pracownicy ZGN-ów i urzędów dzielnic dokładają wszelkich starań, aby to był jak najkrótszy okres, jednak jest on różny i uzależniony od wielkości zasobu lokali użytkowych w danej dzielnicy, a co się z tym wiążę liczby składanych wniosków.
Źródło: inf. własna warszawa.ngo.pl
Skorzystaj ze Stołecznego Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych
(22) 828 91 23