Centrum Służby Rodzinie, łódzka organizacja niosąca pomoc najbardziej potrzebującym, ewoluuje na naszych oczach. Zmiana widoczna jest na zewnątrz - Centrum zmienia swój wizerunek i sposób komunikacji, ale także systematyzuje zakres swoich działań.
Centrum Służby Rodzinie to kilka gałęzi działalności, które do tej pory nie były spójne w oczach odbiorców. Agnieszka Pawlak, inicjatorka rebrandingu, zastępca dyrektora ds. programowych, tłumaczy, że koniecznym stało się ujednolicenie przekazu, który płynie z działalności Centrum.
- Zmiana brandu jest dla nas niezwykle istotna, ponieważ pierwszy raz od powstania miejsca, a są to już lata, pokażemy ludziom, że jesteśmy razem, że jesteśmy jednością, że Centrum Służby Rodzinie to wielorakie podejście do pomocy rodzinom poprzez prowadzenie Domu Samotnej Matki, Archidiecezjalnego Ośrodka Adopcyjnego, poradnictwa, szkoły rodzicielstwa i wielu innych - mówi Agnieszka Pawlak.
Nowe logo to serce. Prosty symbol, niosący ogromne pokłady ciepła, dobra, oddania drugiemu człowiekowi. To właśnie kwintesencja działalności Centrum. Ale jego ideologia w kontekście organizacji jest znacznie głębsza. Stanowi ono, bowiem sumę wartości, którymi kierują się poszczególne filary. Jednocześnie symbol jest połączeniem ich logotypów.
- Logo Centrum łączy w sobie logo trzech inicjatyw, które mogą funkcjonować odrębnie, ale łączą siły w celu stworzenia spójnego przekazu. Każde z logo jest znacznikiem lokalizacji GPS, by finalnie, w połączeniu, zakomunikować, że wszystkie formy pomocy i profilaktyki znajdują się w jednym miejscu - Centrum Służby Rodzinie - mówi Kamil Holwek, designer agencji 8B Team, odpowiedzialnej za rebranding Centrum.
Rebranding dotyczy również dostosowania się do panujących trendów, otworzenia się na nowe kanały komunikacji, wyjścia na przeciw oczekiwaniom. Centrum będzie aktywnie wykorzystywać social media i stronę WWW, aby w jak najbardziej przystępny sposób kontaktować się ze swoimi odbiorcami. Rozszerza również swoją działalność o wiele interesujących aktywności.
- Centrum Służby Rodzinie stawia na profilaktykę. Chcemy odpowiednio wcześnie reagować, by zapobiec sytuacjom kryzysowym. Nasze plany to rozwój działań terapeutycznych, organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży oraz rodziców, otwarcie świetlicy środowiskowej, szerokie wypromowanie nowego zaplecza szkoleniowego (sala konferencyjna) oraz ciągłe rozwijanie współpracy z firmami. Oczywiście nasze dotychczasowe działania będą kontynuowane - mówi Agnieszka Pawlak.
Centrum Służby Rodzinie pomaga tysiącom osób rocznie. Jak mówi Agnieszka Pawlak, nie ma gotowej recepty na udane relacje, ponieważ ludzie są bardzo różni. To, co jest najważniejsze w ofiarowaniu pomocy to fundament, opieranie się na wartościach, gotowość do dialogu, rozumienia drugiej strony. Dzięki zmianom Centrum może nieść wsparcie jeszcze efektywniej.
Zapraszamy na konferencje prasową, na której zostaną oficjalnie zaprezentowane nowe logotypy. Będzie również możliwa rozmowa z inicjatorami i wykonawcami rebrandingu.
Konferencja odbędzie się 5 maja w siedzibie Centrum przy ul. Broniewskiego 1a, godz. 11:00
Źródło: info. nadesłana