Trwa konkurs na prowadzenie Centrum Wielokulturowego w stolicy ogłoszony przez Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawy. Zwycięska organizacja podpisze trzyletnią umowę na zarządzanie Centrum na łączną kwotę 900 tys. zł.
- Ideą powstania samego Centrum jest wyjście naprzeciw dużej grupie cudzoziemców – Warszawa, to miejsce pobytu blisko połowy przebywających w Polsce obcokrajowców. Powstała więc potrzeba stworzenia miejsca migranckiej aktywności społeczno-kulturalnej oraz punktu pierwszego kontaktu, w którym cudzoziemcy będą mogli uzyskać praktyczne informacje, porady oraz pomoc w załatwianiu spraw codziennych. Stworzenie takiego miejsce jest wspólnym wyzwaniem władz lokalnych, organizacji pozarządowych i środowisk migranckich/- mówi Karolina Malczyk, Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. równego traktowania.
Idea Warszawskiego Centrum Wielokulturowego jest wyrazem kompleksowego podejścia do kwestii cudzoziemców, wielokulturowości i integracji.
Centrum będzie stanowiło platformę współpracy pomiędzy organizacjami pozarządowymi, działającymi na rzecz cudzoziemców i wielokulturowości, a m.st. Warszawą oraz innymi instytucjami, które zechcą zaangażować się w ten projekt jako partnerzy. Zadaniem Centrum będzie aktywizacja i wspieranie społeczności migranckich, integracja mieszkańców Warszawy oraz wzmacnianie dialogu wielokulturowego, przeciwdziałanie dyskryminacji oraz wykluczeniu i marginalizacji osób z powodu ich pochodzenia.
Główne obszary działań Warszawskiego Centrum Wielokulturowego to:
- integracja poprzez kulturę (realizacja projektów kulturalnych i artystycznych, w tym wsparcie działań podejmowanych przez organizacje migranckie, wystawy dotycząca wielokulturowej historii miasta, biblioteka),
- aktywizacja (program wsparcia dla organizacji migranckich, inkubator inicjatyw, szkolenia, nauka języków),
- informacja (kompleksowa informacja skierowana zarówno do cudzoziemców na temat programów samorządowych i pozarządowych, funkcjonowania urzędów czy oferty kulturalnej, jak i mieszkańców Warszawy oraz turystów, infolinia, centrum wolontariatu),
- edukacja (współpraca ze szkołami, konsultacje metodyczne, dystrybucja materiałów edukacyjnych, mediacje w szkołach, warsztaty adaptacyjne),
- badania (kompleksowe badania migracji).
Projekt będzie realizowany w lokalu nr 170 przy ul. Jagiellońskiej 54.
Informacje o zasadach najmu lokalu i jednomiesięcznych kosztach dostępne są w Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy.
Termin składania wniosków upływa 14 listopada br.
Pobierz
-
201410211544430122
1023145_201410211544430122 ・38.72 kB
Źródło: info. nadesłana