TBWA\TELESCOPE autorem kampanii 1% na rzecz osób niepełnosprawnych intelektualnie
W kwietniu br. ruszyła ogólnopolska kampania z inicjatywy Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (PSOUU). Kampania kwietniowa ma charakter promujący 1%, a jej kontynuacją będzie całoroczna kampania wizerunkowa.
W 2008 r. PSOUU przeprowadziło wraz z prof. Dominiką Maison
badania postrzegania osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Kontrowersyjne hasło „Niepełnosprawni intelektualnie mogą Cię
zarazić, …ale tylko radością” miało zmienić nasz stosunek do tego,
czego tak bardzo się boimy - inności. Przeprowadzone badania
ewaluacyjne wykazały, że 92% Polaków uważa, że dobrze, iż problem
upośledzenia umysłowego został poruszony. Ponadto, Polacy są
zgodni, że więcej podobnych kampanii powinno się organizować (91% -
odpowiedzi „zdecydowanie” i „raczej zgadzam się”). Na poziomie
większości wykorzystanych zmiennych kampania wpłynęła na
wytworzenie bardziej pozytywnego wizerunku osób upośledzonych
umysłowo. Podobne zmiany wyników są na poziomie przyznawania praw
obywatelskich osobom niepełnosprawnym intelektualnie.
– Wobec tak dobrych rezultatów przygotowaliśmy kolejną
kampanię pokazującą osoby z niepełnosprawnością intelektualną, jako
osoby posiadające marzenia, pasje, ich możliwości współuczestnictwa
w życiu społecznym i zawodowym – podsumowuje Malina Wieczorek Non
Profit & Art Promotion Director TBWA\TELESCOPE. –To kampania
oparta na pozytywnych emocjach, radości życia, marzeniach kazdego z
nas – dodaje.
Agencja TBWA\ jest odpowiedzialna za przygotowanie kreacji do
kampanii, która obejmuje spot (telewizja, kino) oraz kreacje
(outdoor, Internet i prasa). Film reżyserował Bartosz Piotrowski, a
produkcją zajęło się studio ODEON. Autorem zdjęć do printów jest
Andrzej Georgiew. Filmy będą emitowane w telewizji (TVP, TV PULS,
TVN, Canal+) oraz w sieci kin Cinema City w województwie
mazowieckim. Kampania jest również komunikowana w prasie (ulotki
insertowane do Gazety Wyborczej, Dziennika, Rzeczpospolitej i
Faktu) w Internecie (Interia) oraz na billboardach, plakatach i
ekranach w metrze warszawskim (AMS) i przez siec 3 SPACE (sieć 120
ekranów LCD w pubach).
W kampanii występuje Małgorzata Legat, wspierają ją Mistrzynie
Europy w Szabli - Aleksandra Socha i Bogna Józwiak.
Malina Wieczorek
Non Profit & Art Promotion Director TBWA\Telescope
tel. 022 457 05 00
kom. 0501 099 606
malina.wieczorek@tbwa.pl
Źródło: TBWA